Gå til innhold

April: Da ble det tur på føden på oss....


Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Riene begynte med 7 min mellom og varte i over ett minutt hver rett etter vi la oss i går, så etter halvannen time med disse jevne riene stod jeg opp og forberedte meg på fødeavdelingsopphold. Dusjet, pakket, ringte barnevakt og alt det der. La meg nedpå litt igjen for å ta tiden på riene som jeg syns nå kom oftere - 4min mellom i snitt! Hurra!

 

Og så kom vi på føden... Kraftig god ri med en gang jeg ble koblet til ctg'n, men så ble det bare bøll. Lange pauser, korte rier... Undersøkelsen viste 3cm åpning, men "høyt oppe"... dermed ble det turen hjem med Panodil i bagasjen og beskjed om å slappe av.

 

Dro hjem og la oss på sofaen (barnevakten sov oppe i vår seng - like greit siden vi tenkte vi sikkert skulle dra opp igjen før barnehagetid). Bare det at riene sakte ble mer og mer uregelmessige og kortere. Nå er det pokker meg bare kynnere igjen og knapt nok det. Forbanna kropp, altså! Hadde sånne lure-rier sist også, men de var på langt nær så vonde som det jeg opplevde i natt derfor tok jeg det for god fisk at det var fødsel på gang. Skuffa? Neeeeeeida - NOTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!!! Aaaaarg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så dårlig gjort!! Også så spennende - hadde høy puls da jeg leste jeg nå altså. Men da kan det umulig være langt unna!!

Snart får dere Lillebror i hus.

Hvordan er formen nå da?

*speeeeennnttt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg nesten sprekere enn på lenge. M har vært i bhg og svigermor hentet henne etterpå (plan uansett fødsel eller ikke) så vi har vært alene hjemme både Ø og jeg hele dagen. Min form "bedret" seg mens Ø derimot nå ligger med feber og vonde ledd - så fikk han i alle fall "brukt fridagen" til noe.

 

Føler meg egentlig bare som en dott. Ja, jeg har født før og vet hvordan rier kjennes ut. Ja jeg har hatt falsk alarm også før og vet hvordan det kjennes ut. Likevel er jeg akkurat som en desperat førstegangsfødende som tropper opp på føden "for ingenting", jeg som var så oppsatt på å vente lengst mulig. Fortsatt sur, ja ;oD

 

Så nå var det bare å prøve å late som om livet er normalt i noen dager til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du er skuffa. Og du skal ikke føle deg som noen dott; da er vi i hvertfall to dotter. jeg har jo alt troppa opp på sykehuset ( med ambulasne vel å merke!) fordi "vannet gikk". da snakker vi om 2. gangs fødende dott, da! Jeg hadde gjort akkurat det samme som du, ikke tenk på det :-). det virket jo som om det var i gang. Tror du det drøyer så lenge som " noen dager" da.....Det hadde kanskje ikke vært så dumt hvis Øivind er på vei ned for telling.

Hold oss i hvertfall oppdatert. Like spent som om du skulle vært virkelige-liv-venninda-mi, jeg nå altså :-) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...