Gjest Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Jeg har ammet selv, fordi det har vært enkelt for meg. Hvis barnet mitt ikke la på seg godt nok, ville jeg selvsagt gitt tillegg. Det er da ikke spesielt moderlig å sulte barna sine, vel? Og jeg leser innlegg her, det ene lengre enn det andre om hvorfor folk ikke har ammet. Hvorfor gidder dere? Teorien min er ar det er skyldfølelse, og det kan jeg forstå. Samtidig tror jeg at mange hadde vært tjent med å legge skyldfølesen og forklaringene på hylla, og bare konsentrere seg om å gi barna mat. Det vil alltid være folk der ute som er ute etter å heve seg over andre, enten det nå er kontostatus, akademisk grad eller antall ml melk i puppen.
Gjest Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 hehe du harselvfølgelig rett:) ler fortsatt litt av antall ml melk i puppen^^ bare ser det for meg: Jeg er mye bedre enn deg fordi jeg har 20ml mer melk i puppen! Syns egentlig ikke det er spesielt moderlig å begynne å se ned på andre fordi de ikke får til det samme som dem selv. Alle liv er jo så forferdelig forskjellige, og begynne å dømme andre for bagateller er jo for dumt etter min mening.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Jeg har opplevd begge deler; fått det til og ikke fått det til. Syns det er greit å fortelle hvorfor, fordi andre som ikke får det til kan da lese det, og se at andre har slitt. At de ikke er alene, tenker jeg. De som aldri har hatt problemer vet jo ikke hvordan det er, og da er det lett å slenge kommentarer. Det er så lett for oss mødre å ta på oss all skyld når det er noe med barn, graviditet, amming osv som ikke går etter boken..... Noen gjør det mer enn andre. Og jeg har ikke dårlig samvittighet for ikke å ha fått det til den ene gangen;)
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Det er jo helt klart skyldsfølelsen, men når man står oppe i det var det for meg ihvertfall vanskelig å legge den bort. Jeg ga mme fra dag 1 da, pga dysmatur baby, og jeg hadde ikke melk til å dekke 1/10 av behovet engang så det ble litt vanskelig...=P
Gjest Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 "De som aldri har hatt problemer vet jo ikke hvordan det er, og da er det lett å slenge kommentarer." - jeg har ikke hatt problemmer med amming, men er da fortsatt ikke så dum at jeg trur at alle er som meg^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå