Gå til innhold

Nytt og Spennende!


loligoga

Anbefalte innlegg

syns dette er veldig nytt og veldig spennende!

når gjør jeg hva? første legetime, osv..

har regnet meg fram til at jeg er i dag 5+0..

veldi tidli, tørr nesten ikke tro at det er sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer masse og velkommen inn! :D Ring fastlegen din du, så pleier nesten ting å gå på skinner derfra.... Du kan velge om du vil (hvis tilbudet er der du bor) gå til kontroller hos fastlege,jordmor eller annenhver f.ex.... Og alle lege/jordmor-timer er gratis når du er gravid,foruten hos privat legepraksis da ;)

 

Lege eller jordmor sjekker gjerne at du er gravid men tar ikke GU nødvendigvis. Et fåtall gjør dette uten spesiell grunn før evt i slutten av svangerskapet. De bestiller time til UL i uke 18/19 for deg og evt glucosetest om du faller innenfor gruppen med høyere fare for sv.skaps-diabetes... ( F.ex om du har høy BMI o.l.). Så tar de gjerne blodprøver av deg.

 

Men alt dette er vel litt forskjellig praksis på forskjellige steder vi bor. Du har jo klart viktigste jobben selv ;P Gratulerer igjen! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for veldig relevant info for min del :)

dette svaret satt jeg veldi pris på.

fastlege er ringt å jeg har fått time. uke 10, kanskje litt tidlig,men jeg tar det jeg får jeg ;P

som første besøk hos min kjære har jeg lyst til å ta me min kjære,tenker at han også har utbytte av kontrollene.. :)

hva mener du/dere?

gratulerer til deg også uglemamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stas å være to om tingene! Mannen min har lyst til å bli med på alt, og det setter jeg veldig pris på! Jeg synes ikke uke 10 er så tidlig. Da har man et to måneder gammelt nurk i magen, og to måneder er jo kjempelenge! Vi skal ta tidlig ultralyd om to uker, da er jeg i uke 11. Gleder oss slik! Håper alt går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil å ta tidlig ultralyd!

for å sjekke både det ene å det andre :)

åsså får at det virkelig skal gå opp for meg at jeg er gravid!

blir en spennende tid framover. alt er nytt :)

gratulerer til deg nennemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg gikk gravid med prinsessen min så var gubben med på alt. Første legetime, de videre legetimene, ultralydene etc. Alt sammen. Kjempekoselig. Herlig å få tårer i øynene sammen når man hører hjertelyden for første gang :) Så joda,anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...