Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Mange sier at det å fullamme beskytter mot graviditet, men stemmer dette? Noen som vet mer? Prosentvis beskyttelse? Har du noen erfaringer? Takknemlig for svar!!!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 KAN beskytte mot graviditet, men ville ikke stolt på det vis du ikke ønsker deg et barn til. Like sikkert som å hoppe av i svingen...
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Dette burde du ikke stole på jeg gikk på minipillen og fullammet men fikk alikavell baby nr 2
Solskinnsjenta Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 Kan nok ikke gi deg prosentvise tall, men det jeg har hørt av legen min var at fullamming kunne ævre like så god prevensjon som minipille. MEN, det forutsetter virkelig fullaming. Det innebærer amming minst hver 4. time, inkludert på natt. Hopper du over bare ett måltid, så gjelder det dessverre ikke lenger (samme som at du hopper over en pille på brettet...). Mange som bare gir babyen mm som bommer på dette, plutselig sover babyen over et måltid, mor pumper seg ikke, og vips eggløsning og potensiell ny baby (er en grunn til at lillebror bare er 13 mndr yngre enn meg )
LapScouse Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 Jeg fullammet til des 08, jan 09 ble jeg gravid. Hau hau.... Så det beskytter nok litt ja.. Var hos legen og skulle få spiral samme dag jeg fant ut jeg ventet nr 2.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #7 Skrevet 18. februar 2009 På meg fungerte det som prevensjon. Jeg ble gravid mnd etter jeg sluttet å amme. (da var eldste 12 mnd, så jeg fullammet ikke) Tror ikke jeg ville satset på denne prevensjonsmetoden, hvis du ikke ønsker å bli gravid. Hører jo om mange som blir gravid, selv når de fullammer.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #8 Skrevet 18. februar 2009 mange som trodde det i GAMLE DAGER!! djises! er jo motbevist så mange ganger nå! *blond!*
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #9 Skrevet 18. februar 2009 Nei beskytter ikke mot graviditet. Jeg fullammet, og brukte prevansjon. Og alikevel sitter jeg nå med to barn.... :-) Ble gravid 4 mnd etter jeg fikk første. Første eggeløsning etter fødsel, så jeg hadde ikke hatt mensen enda heller.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #10 Skrevet 18. februar 2009 NEI!!! Jeg fullammet nr 1 og nr 2 kom 14 mnd etter nr 1.( det var heller ikke slik at vi hadde sex hver dag.... eller uke- kanskje 1 gang i mnd....:-)) Det var ingen krise og jeg er utrolig glad for at de er så tette nå. hvis du absolutt ikke vil ha tette barn bruk prevansjon
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #11 Skrevet 19. februar 2009 Oj, fødte for 4 mndr siden, hadde mensblødning ca 8.-13.jan. Hadde samleie 14.febr og ikke hatt mens igjen...... Kan jeg da være gravid?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #12 Skrevet 19. februar 2009 Hehe! Jeg var så dum og trodde det,og har 2 barn med under ett års mellomrom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå