Gå til innhold

Student og økonomi???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer og studere, men har ikke satt meg inn i hva man får i stipend o.l..

Hva får dere?? Jobber dere ved siden av??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi får vanlig stipend og lån + forsørgerstipend (1300 ca per barn).

Ja, en av oss må alltid jobbe ved siden av.

Skrevet

samme her. pappaen må jobbe ved siden av, og jeg regner med at jeg også må jobbe litt når jeg er ferdig med permisjonen igjen. i permisjonen har jeg masse penger, får alt som stipend fra Lånekassen, foreldrepenger fra Nav og barnetrygd. prøver å spare litt da, for jeg regner med at det ikke blir så fett når jeg begynner å studere igjen.

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Får utbetalt 6500 per måned og dobbelt stipend i januar og august. Får ikke forsørgerstipend siden mannen tjener for mye. Jeg jobber annenhver helg, 2x7 timer, tjener ca 4000/mnd på det. Økonomien er faktisk bedre nå enn før, men så har mannen steget endel i lønn også da.

Skrevet

Jeg får 7200 kr i stipend hver mnd, og i august og januar får jeg 19 000 kr i stipend, i august går alt til bøker og div skoleting. Så har jeg barnetrygd og kontantstøtte i tillegg, jobber ikke ved siden av..hadde ikke gått da samboern jobber veldig mye og forskjellige tidspunkt.

Skrevet

takk for svar jenter =0)

Hva er grensa på hva mannen kan tjene for at man får forsørgerstipend??

Skrevet

Det er vel på 26-27 000 brutto om man har et barn tror jeg.

Skrevet

ja da er det vel bare og glemme forsørgerstipend ;o)

Skrevet

Her jobber pappa'n full stilling og jeg ble ferdigutdannet 3 mnd før jenta vår ble født. Jeg mottar nå ca 15 000 i mnd, inkl.barnetrygden (men denne blir satt inn på egen konto som jenta skal få når hun bli 18), så jeg skal ikke klage;)

Skrevet

Du får vel ikke 15 000 fra lånekassen? Isåfall vil jeg ha oppskriften=) hehe...

Skrevet

Hehe..Nei, det er til sammen fra både lånekassen og nav;)

Skrevet

Jeg får foreldrepenger regnet ut ifra hvor mye jeg hadde jobbet før jeg gikk ut i permisjon:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...