Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Barnet mitt på 1,5 har hatt/har omgangssyke. Har kastet opp noen ganger i løpet av de siste dagene. Spiser ingenting, men jeg har fått i han iallefall 3-4 dl væske i dag, men bleia er tørr fra i mårrest. Hva er tegn på dehydrering? Han er sutrete og blek.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Spørs litt hvor lite barnet er. En skal ikke lete like mye etter fysiske tegn hos barn, slik en gjør hos voksne. Det at bleia er tørr, er egentlig et godt tegn(og nok) hos barn. Så er den tørr utover dagen, så bør du nok ringe legen. Hos eldre barn og voksne, så er stående hudfolder et godt tegn. Det vil si at om du kniper opp en hudfold, så går den tregt tilbake.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Utillpasshet Tørre, ømme slimhinner Desorientasjon Stående hudfolder ( altså kvis du kliper opp huden på hånden, så blir den stående) + + Se linken: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321399
2 gutter og 1 jente Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 min sønn på 21 måneder kastet opp i 5 døgn og hadde diare i 9 døgn. han drakk nesten ikke enkelte dager. men vi fikk beskjed av legen at så lenge allmenntilstanden var ok så gjorde de ingen ting. jeg skulle selv følge med hudfolden på armen. her gikk det til slutt over...han mistet 1,7 kilo på disse dagene og var ganske slapp, men nå er han seg selv igjen. rampete og flott!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 Bekymrer meg litt at bleien er knusktørr 3 timer etter at jeg tok den på.. Men er det på hånden man sjekker huden? Altså nedenfor knoklene om dere skjønner hva jeg mener? hi
Gjest Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 Sjekk bleia jevnlig, og når han tisser, se på fargen. Jo mørkere gul, jo dårligere væskebalanse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå