Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Jeg skal gifte meg i begynnelsen i september og lurte på når jeg burde sende innbydelsene og når furde folk svare om de kommer eller ikke? Greit å vite når jeg skal være ferdig med innbydelsene. Når sender der og når skal dere gifte dere??
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Vi skal gifte oss i Norge 18 juli 2009. (bor i utlandet). Allerede i fjor sommeren 2008 sendte vi ut "save the date" til alle. Dette mest fordi vi kommer fra 2 forskjellige land og vil komme til å ha mange gjester som må reise langt. og som kanskje må planlegge ferie osv. De virkelige inbydelsene blir sendt ut ca 1 april med svarfrist ca 1 juni:)
Løven,fisken og vekten Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Skal gifte oss 13 juni og skal skrive og sende ut invitasjoner i morra... Skriver at s.u er 14/4-09....
Jålle Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Skal gifte meg 5. september. Tenkte å sende ut i mai en gang (før ferien starter liksom) og få svar i slutten av juli- begynnelsen på august eller noe. Ikke helt bestemt enda.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 Gifter meg 20.juni, og har akkurat begynt å sende ut invitasjoner.. Har lest et sted at det er "vanlig" å sende ut invitasjonene" 3-4 mnd i forveien. Er det menge som må reise et stykke ville jeg nok sendt ut "save tthe date" i god tid før dette.
endelig mamma t 2 :) Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 Skikk og bruk sier at invitasjonene bør sendes ut 1 måned i forveien. Vi gifter oss 12. september, og jeg sender nok invitasjonene ut i juni/juli med svarfrist i begynnelsen av august
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 18. februar 2009 #7 Skrevet 18. februar 2009 Bare en liten tanke ang det med 1 mnd i følge skikk og bruk:) Det er selvfølgelig forskjellig hvordan man har tenkt å ha det. Men i vårt tilfelle trenger vi mer enn 1 mnd på å fikse med alt som avhenger av antallet gjester. Da er det bedre å ikke være så "skikkelig" å slippe å stresse med det å sende ut litt tidligere:)
endelig mamma t 2 :) Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 Man sender ut innbydelsene så tidlig man må når det gjelder planleggingen... Noen trenger lang tid, andre kortere tid. For oss vil feks 1 mnd være god nok tid til planlegging Det vil da si at vi må sende invitasjonene ut slik at vi rekker å sette SU til minst 1 mnd før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå