Gå til innhold

Homofile rettigheter og ekteskap.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle ta lunsjen foran dr.Phil i dag og det handler om homofiles rettigheter. To panel er invitert, for og mot. Kjenner jeg blir så forbanna inni meg. Kjenner pulsen stiger og jeg får klump i magen når jeg hører på de som jobber for å gjøre homofilt ekteskap ulovlig.

Gleder meg til jeg er 49 år. Altså ca 20 år frem. Da vil alle kunne gifte sseg slik som jeg tar som en selvfølge.

Tror jeg slår av, for jeg blir så sinna...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oki, enda ikke slått av: aaaargh, vet ikke om jeg skal gråte eller hva: en som sammenligner homofili med nekrofili, pedofili og dyresex. Nei, nei, nei.

Skrevet

helt utrolig ja. kjenner at jeg får helt vondt i mägen av hele greia.

Skrevet

Ja jeg så også det.. Hvordan et voksent menneske kan sammenligne de tingene, fatter jeg ikke..! Skremmende.

Skrevet

Er det ikkje ganske typisk for USA, dette her?

Kan ikkje sjå at det påverkar meg eller mine ungar nemneverdig, at homofile kan gifte seg i Norge..... Eller at ungane blir forvirra av det.

Eg tenker som så, at kva legning mine ungar har, veit eg ikkje i dag. Om den dagen kjem at dei velger ein partnar av samme kjønn, så må dei allereie som små få det grunnlaget heime at det er like greit som noko anna:)

Dei som kjemper mot dette, veit heller ikkje kva avkommet vil "velge" som vaksne......

Skrevet

Mulig det er typisk USA, men likevel fryktelig. Det er jo så mange amerikanere...

Skrevet

I utgangspunktet synes jeg Dr. Phil er en smakløs fyr som burde bruke mer av tiden sin på å leve etter sin egen bibel, istedenfor å forkynne det til resten av befolkningen. Når det er sagt har jeg lært meg å respektere andre sine holdninger og tom. fordommer. Man kommer ikke langt her i livet med hat og bitterhet.

Jeg vet at dette er det rette for meg, og er glad for at år med uvitenhet og det og skulle finne seg selv, er over. Det å kunne høre en kjærlighetssang på radioen og føle at det treffer deg i hjertet. Nå når man vet hva kjærlighet er. Det er ganske overveldende å finne ut av i en alder av 25..

Love & peace

Skrevet

What the world needs now is love:-)

Skjønner ikke at dette er et tema en gang, jeg. DET ER 2009!!!!! Geeeez... Get lives.

Skrevet

USA er såpass mangslungent at det er lett å grave frem de mest vanvittige meninger. Men disse kan man jo greit finne i Norge også, om man røsker litt på bibelbeltet.

Men USA er på god vei etter, flere stater har vedtatt eller er i ferd med å debattere kraftige liberaliseringer av homorettigheter. Og på noen felt ligger (deler av) landet langt foran oss, som når det gjelder adopsjon.

Skrevet

Det har vel blitt litt for enkelt å adoptere generelt i noen stater i USA, og nå snakker jeg ikke om homofile, men sånn uansett. Det er en uheldig utvikling. Det bør stilles strenge krav, og prosessen bør ikke være enkel (og igjen, snakker bare generelt, ikke om legning).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...