Gå til innhold

Hvilken bilstol og vogn skal dere velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har valgt Brio happy duo vogna. jeg hadde simo duo sist og var meget fornøyd med den, men jeg syntes den var for tung. brio sin er kjempe lett så valget ble enkelt. noen som har erfaring med denne vognen?

Og hvilken bilstol har dere tenkt på? jeg har sett på noen testen og Römer sin kommer visst best ut. forrige gang hadde jeg acta graco som jeg egentlig var ganske fornøyd med:)

Videoannonse
Annonse
Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Vi kommer nok til å bruke bilstolen til førstemann, det heter Brio Primo (tror jeg). Nest best i test nå nylig, sikrest uten base faktsik, så vi dropper den da.

Hvis jeg skulle kjøpt ny bilstol, tror jeg at jeg ville valgt BeSafe Izi Sleep, siden ryggen kan legges så bra ned.

Ellers blir det Emmaljunga Smart Duo Kombi til denne babyen også, veldig fornøyd med den. Ikke den letteste vogna å lempe inn/ut av bilen, men den er solid og takler fint litt snø, grus og slapseføre.

Har også ei trille som kan brukes etterhvert (i byen/på shopping).

Vi kommer også til å kjøpe en søskenvogn siden det blir 18 mnd mellom de to, men har ikke bestemt oss for type ennå.

Skrevet

Kommer til å bruke vognen etter storebror. En simo kombi. Og regner med at vi kjøper BeSafe Izi Sleep, da det er praktisk at den kan legges ned ute av bilen. Gutten begynner i 1 klasse når bebisen kommer så da blir det kanskje noen hente og bringe turer. Greit at bebisen kan sove videre etter vi har kjørt tur synes jeg.

Skrevet

Har kjøpt maxi cosi bilstol. Hadde før en logico s fra akta graco, men den ble smal i ryggen etterhvert, så babyen vokste fra den da han var bare 5 mnd. Maxi cosi har vært best i test flere år på rad, og var ikke med i testen til F&B i år (hadde kanskje vunnet da og ;))

Har alt av vogner fra før. Får to tette og skal bruke Bugaboo til babyen, OTH til 2 åringen. Og ha Phil&teds som søskenvogn om jeg da ikke finner på å bytte den ut med Titaniumbaby søskenvogn.

Skrevet

Vi skal ha Emmaljunga Edge Duo- vogna vi. Henter den i Sverige lørdag, det gleder jeg meg til! Skal bli så kos å få den i hus :) Den er stor og tung som noen sier, men da er den forhåpentligvis stødig på snøføre og sånn. Noe som er nødvendig siden vi må ha med hunden ut på turer noen ganger. Vil ikke ha en vogn som er så lett at den velter for den minste ting...

Når det gjelder bilseter, var det først Acta Graco Logico vi så på, men etter å ha sammenlignet AG med Maxi-Cosi, valgte vi MC. Mye fordi det setet er noe lettere i seg selv, sånn at når man legger babyen i setet blir setet likevel ikke så altfor tungt å bære på. Valgte et lettere sete med tanke på min rygg. Så Maxi-Cosi setet er i hus, nå mangler vi bare basen til, og den henter vi også i Sverige på lørdag.

Nå kan det jo virke som om jeg møter meg selv i døra siden jeg skal ha en tung vogn og et lett sete, og har ryggplager, men jeg tror det er tyngre å løfte/bære med seg et tungt sete med baby, enn å løfte understellet på vogna inn og ut av bilen de gangene man trenger det. Dessuten er stødighet på vogna et stort must for oss.

Jeg håper valget er riktig, men siden dette er første barn må vi bare prøve oss fram.

Skrevet

Har en emmaljunga classic duo fra 2006 som jeg gleder meg til å bruke igjen! Elsker den vogna, selvom den er litt stor og tung. Blir nok til å kjøpe en lettere vogn når babyen blir rundt året og kanskje ikke bruker vogn så mye...

Har kjøpt akta graco logic s, hadde en eldre versjon av denne forrige gang (som nå er "gått ut på dato") som vi var kjempefornøyd med, så vi har egentlig ikke tittet noe særlig på andre mod. Vurderte Emmaljunga sin bilstol, men jeg følte at den ble for ny/ikke testet nok ennå...

Skrevet

Har valgt TFK Joggster Twist. Lett å trille og tar liten plass i bilen (må ha med schäferen også) og stor bag.

Har kjøpt IziSleep-setet. Er litt tungt, men har ingen planer om å bære mye på det. Kommer antakelig til å kjøpe adapter slik at jeg kan sette det på understellet til vognen. Veldig kjekt at ryggen kan slås ned, og har gyngefunksjon. Er babygodkjent av en venninnes baby ;-)

Kom også best ut i test i november 2008.

Skrevet

♥ Blomsterpiken får ♂ ♥Vet du hva koster basen i sverige? Er det med eller uten isofix? Kanskje man skal vurdere å kjøpe der :)

Skrevet

quinny freestyle 3 xl comfort hele pakka med dypvogn og bilsetet maxi cosi 0-13 kilo bilsete etter babyfasen acta graco.

Dette brukte vi til tulla og hadde kjøpt det igjen om vi fikk en til

Skrevet

underveis.dk

vi skal ha samme som dere, bare tfk søskenvogn.

bilstolen er rangert som nr2. per dags dato.

på topp ligger en fra britax.

Skrevet

♥Musipusi♥Venter nr.3 :)

Basen i Charlottenberg er med isofix, og den koster 1599 svenske kroner. Vi har ikke isofix, så de satte av den siste basen som brukes uten isofix til oss.

Men det går som regel an å sende de en mail og spørre etter pris og sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...