Gå til innhold

Shute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sendte deg en pm, men aner ikke om den kom igjennom, fikk du svar nå nettopp ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går ikke an å sende nå, aner ikke hvorfor,men skriver her:

Hei igjen du, jeg skal på ultralyd fredag kl 08:45, gruer meg stort jeg da. Hadde jeg enda hatt masse symptomer og virkelig følt meg gravid, men nei, det gjør jeg faktisk ikke. Vet ikke hva som er verst, å ikke vite eller overhodet ikke føle seg gravid ? Altså noen ganger får jeg ordentlige murringer i korsryggen, og det er ubehagelig. Men så har jeg feks igår og i dag ikke merket noe i korsryggen, dagen før der igjen hadde jeg nærmere vondt i korsryggen. Ellers så er jeg trøtt, trøtt og trøtt, men jeg klarer som sagt ikke å skille denne trøttheten fra alt som har skjedd eller graviditet. Hvem hadde ikke blitt trøtt av to uker med bekymring, reising, begravelser og ja nevnte jeg bekymring ? Jeg har jo grått og grått og vært ganske ødelagt, så jeg tenker at det er der trøttheten kommer fra. Jeg kan være utrolig sulten til tider, selv om jeg feks spiste for en time siden, kan jeg kjenne meg nærmere skrubbsulten, selv om jeg jo ikke bør være det. Puppene finnes ikke ømme lengre, den parten skremmer meg, de var jo kjempevonde og ømme for to uker siden. Jeg er mye svimmel også, men igjen, jeg klarer ikke å skille det fra om det kommer fra utmattelse eller graviditet.

Jeg vet jeg har spurt før, men hvor langt er du nå da ? Skjønner godt du gruer deg, man gjør jo liksom det, man vet jo aldri hva man får se, men i ditt tilfelle har du iallefall ingen grunn til å bekymre deg :) Prøv å tenke sånn, alt ser bra ut, du har symptomer og alt. Derfor jeg er så skeptisk, for jeg ikke en gang merker noe sant OG har lavt hcg-nivå i tillegg. Mye prater mot meg for å si det sånn.

I dag er jeg 5+4. Og du ? Når skal du på ultralyd da, hva så du på sist ul ?

Skrevet

Fredag er jo ikke lenge til, og morgentime er bra. Så slipper man å gå rundt som nervevrak i mange timer. =)

Det at du har lavt hcg og få symptomer vil jo antagelig henge sammen. De mener vel at hcg ofte er det som gir symptomene, og at disse dermed ofte vil komme senere hos de med lav produksjon.

Jeg er åtte uker blank i dag, skal på ny ul tirsdag til uka (8+6). Så en tremillimeters bønne med bankende hjerte sist, nå skal den visst se mer ut som en frosk om alt er fint. Hehe, det er litt creepy egentlig.

Lykke til på fredagen!

Skrevet

Nei det er ikke så lenger til, men føles på mange måter alikevel som en hel liten evighet huff..

Det med hcg'et har du forsåvidt rett i, jeg har spurt meg selv om det er mulig at hcg'et kan stige fra 22 - 2000 om fosteret er dødt ? Har du hørt om det før ? HELT ok om du er ærlig, altså legen min sa nemlig at hun hadde vært skeptisk om den hadde steget til 800 feks osv. At kroppen kunne "lurt" seg selv så langt kanskje, men ikke helt til 2000 med fin stigning på 2 uker. Både fastlegen og ahus legen mente at med en så fin stigning over såpass lang tid, dette indikerer til at noe skjer der inne. Altså at kroppen på to uker normalt ville reagert på et vis, enten med å stagnere, eller stige saaaaaakte, eller i verste fall synke. Hcgen altså. Så det jeg lurer på er vel egentlig om hcg'et kan stige og fordoble seg hver 2-3 dag over en såpass lang periode, dersom noe er galt !? Legene mener nemlig at kroppen ville fanget dette opp og gitt oss "tegn" allerede forrige uke. Som sagt da entetn ved å stagnere hcg'et, synke det eller ha en myyyyye og adskillig tregere økning.

Når var du på ultralyd sist da? Hvor langt var du ? Jeg er i dag 5+5 etter termingen jeg fikk satt hos legen, selv mener jeg 5+4 ca, men er usikker da jeg ikke vet når jeg hadde el. Jeg lurer jo på om jeg når jeg er ca 6+0 kan forvente meg å se et hjerte ?

Klem og kos og takk for lykke ønskning, selv lykke til til tirsdag =D

Gleder meg sååå for deg !!! Blir spennende å høre !

Skrevet

Jeg er jo ingen ekspert, bare leste manisk mye om temaet da jeg selv fikk lave utgangstall på hcg, men nei - jeg tror ikke hcg kan stige om det er et embryo der som har dødd. Alt jeg har lest tilsier at hcg da vil halveres per døgn.

Såvidt jeg har skjønt kan hcg likevel stige om man har en graviditet utenfor livmor, eller om det er et såkalt blighted ovum - hvor det utvikler seg fosteranlegg uten et faktisk embryo inni. Men begge deler er temmelig sjelden, og man vil visst ofte se svært lav stigning (som i abnormalt, ikke som i din) og det er ganske vanlig med småblødninger i hvert fall ved ektopisk graviditet.

Så jeg har tro på spiren din, jeg, men det har jeg jo hatt hele tiden. =)

Var på ul sist 6+2, da så vi hjerteaktivitet, men det var visst bare såvidt. Jeg var usikker på om jeg i det hele tatt så det, kona mener hun definitivt gjorde og gynekologen var helt sikker. Men hun presiserte før ultralyden at det slett ikke betydde noe galt om vi ikke så det så tidlig.

Siden du liker hcg-lektyre kan du jo sjekke ut forumet til foreningen for ufrivillig barnløse også; onskebarn.no/forum - de har noen ganske omfattende hcg-tråder under "endelig gravid" der.

Skrevet

Ja, men sånn uansett så har man jo lært SYKT mye om kvinnekroppen pga alt dette. Jeg leser jo manisk om det selv, føler jeg ikke kan finne mer info om hcg nå haha, men jeg skal søren meg gå inn der og lese, jeg synes det er kjempe interessant jeg altså.

Ja altså logikken oppi hodet mitt sier meg også at det på dette tidspunktet burde sunket, eller i allefall stagnert. Det kan jo bare ikke fortsette og fordoble seg dersom det har dødd. Ved blighted ovum kan det jo det, men ville det steget så mye der tror du ? Utenfor livmoren har de allerede utelukket for min del, noe jeg er glad for. De sa iallefall det på sist ultralyd. Jeg har jo ingen smerter da, eller blødninger. Nothing ! Småømme pupper og lite graviditetstegn sånn generelt. Jeg er utmattet da, men som jeg sa før, så vet jeg ikke om det er pga alt som har skjedd eller graviditeten, eller en #¤!"%% god kombinasjon hehe...

Ja jeg er litt redd for at vi kanskje ikke får sett noe på ultralyden, eller vi og vi...skal alene, jeg da :) Og det er klart, at det ikke blir så moro, for da heter det jo at det kanskje er dødt, men også kanskje for tidlig.

NERVETE !

Skrevet

Atte, altså, jeg tror du er dønn gravid, jeg. Men jeg kjenner meg godt igjen i nevrosene. =)

Skrevet

Haha faktisk, så ler jeg her jeg sitter, det du sa om hcginteresse i stad og dette med nervrose hahaha ! Ler høyt her jeg sitter og det føles bra, har ikke ledd på en hel god stund. Det bare løsnet litt her :) *smiler*

Skrevet

Damn, den siden er jo helt konge ! Kan jo ikke akkurat melde meg inn der, men fikk jammen lyst hahaha !

Skrevet

Det sies jo at gravide blir litt gærne, så jeg tar det å sitte og le høyt foran data´n som et plusstegn. ;-)

Skrevet

Fant en nyttig side der inne som ga oversikt på økningsprosent for hver måling :

Results for Mikadimoo:

DPO Beta Doubling time from previous test

12 22 (none)

18 308 37.82 hrs

19 540 29.63 hrs

21 840 75.30 hrs

24 2000 57.53 hrs

Står overalt at hcg'et bruker lengre tid etter nådde 1200 hcg. Så det kan stemme.

Skrevet

Huff jeg må jo innrømme at jeg ble mer nervøs av de sidene der, der var det jo ingen med mine "lave" tall som hadde klart det, jeg blir litt forvirret av disse tallene og rugedager osv osv da jeg ikke er inne i det, men mine tall ER jo virkelig dårlige ! Usj, jeg bare gruer meg til fredagen jeg, i tillegg er jeg jo faktisk kanskje ikke langt nok for å se et hjerte ! Jesus som jeg gruer meg !

Nå skal jeg ta kvelden her, vi snakkes: ) Imorgen får jeg gårdagens hcg-resultat ! Legger det nok ut

Skrevet

Pytt, ingen der med så lavt utgangstall som meg heller, men spira sitter nå så langt likevel. Dessuten har du som sagt naturmetode-fordelen; du vet ikke 100% når befruktning skjedde, og det er dermed fort gjort å komme en dag eller to skeivt ut. På Ønskebarn-sidene har stort sett alle hatt ivf og kan dermed tidfeste dette omtrent på minuttet. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...