Gå til innhold

Litt hjelp ang. foreldrepenger, please:0)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg finner ikke utbetalingsdatoer for foreldrepenger. Noen som vet når disse utbetales? Har leita inne på NAV sine sider, men finner bare for sykepenger osv. Tenkte jeg skulle forberede meg litt, siden jeg går ut i permisjon nå den 28/2, og hadde litt lyst til å vite om jeg får penger veldig mange dager pluss eller minus i forhold til nå. På forhånd takk for hjelpen:0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det samme, så jeg dytter litt :)

Skrevet

Hvis du har fast jobb du er svangerskapspermitert fra tror jeg utbetalinga er den samme som lønnsutbetalingen. Altså at arbeidsgiver utbetaler lønn i permisjonstida og det er de som får "betalt tilbake" foreldrepengene fra Nav??

Ikke sikkert jeg har rett i det her altså, men er sånn jeg har forstått at det fungerer.

Skrevet

Hmm. Ikke sikker på det der.Men mottar kontantstøtte fra NAV, og den utbetales i slutten av hver mnd. Noen dager før barnetrygda.

Skrevet

Jeg får betalt fra NAV og her i byen skal de være inne på konto innen 26. hver mnd. Men jeg husker fra forrige permisjon at det stemte som regel, men kunne være avvik på opptil en uke! Har du dårlig råd en mnd så kan du garantere at pengene ikke er inne før 26. Er det ikke så nøye så kan pengene brått være på konto 20.

Så det gruer jeg meg mest til i permisjon, jeg vet aldri når jeg pengene kommer på konto... :s

Skrevet

Hmm, vanskelig å vite det der da med andre ord. Da får jeg gardere meg litt, og sette av penger allerede denne mnd så jeg har til forfall på regninger neste mnd. Godt vi er to om å dele på utgiftene, så det går nok fint:0) Men virker som at datoen er ca. 25 da.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at de skulle være der helt i slutten av mnd, men har fått rundt 25 hver gang..

Skrevet

Ring de du og sjekk at de har alt de trenger,da kan du og spørre om alt du lurer på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...