JulieJ Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Jeg er i slutten av uke 26 og har blitt forferdelig tungpustet; en følelse av at jeg puster fra brystet og opp, ikke fra magen og opp. Dette er veldig ubehagelig, og jeg føler meg ekstremt svimmel og uvel pga dette. Jeg har lavt blodtrykk, 80/54 og 70/50 på de to siste målingene, men jeg gjør alt etter boka i forhold til å spise ofte og drikke mye. Legene konstanterte at trykket var veldig lavt, men at det ikke var noe farlig. Det jeg lurer på er hva denne tungpustheten kan skyldes - for den har oppstått en god stund etter at jeg fikk konstantert lavt blodtrykk. Noen som har hatt noe liknende og som eventuelt har noen gode råd? Jeg har gått opp 7 kilo i vekt allerede, og veier nå 60 kilo, men dette er jo strengt tatt normalvekt for veldig mange. Jeg trener også en del, men dette gjør vel egentlig bare pusten bedre. Det er verst rett etter måltider.
Juni prinsesse Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Hvis du har lest noen av mine tidligere innlegg, så har jeg akkurat det samme... Hos meg skyldes det en låsning i ryggen, som gjør at jeg ikke får puste ordentlig. Jeg ble faktisk sendt til en øre, nese hals spesialist for å teste for astma pga det, men det ordnet seg hos kiropraktoren. Dvs det kommer fort tilbake, men jeg har lært samboeren min opp til å løfte meg opp, og det løsner det også. Det føles som å gå og hive etter pusten hele tiden, men aldri få nok luft og alt føles utrolig tungt. I tillegg hos meg, hvis det får sette seg ordentlig, så blir jeg utrolig deppa av det. Alt føles trist og leit og vanskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå