Malin G. Spann Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Martin er så vanvittig hard i magen og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Kan ikke bruke malt fordi han går på glutenfri kost. Til daglig får han en halv pose movikol på 60 ml vann, men det hjelper lite eller ingenting. (etter råd fra barnelege) Kan jeg rett og slett bare gi sviskemos til lunsj?
Gjest Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Bare sviskemos, liksom? Blir jo veldig mye sviskemos...det kan jo få full plumbo-effekt med så mye. Mener du kjøpeglass, forresten? De er jo mer utvanna enn det man lager selv. så kanskje ikke så mye plumbo-effekt, da. Jeg gir pittelitt malt i melka (leser at du ikke kan det pga gluten-allergi/cøliaki) og så et sviskemåltid om dagen. Jenta vår er 10 mnd og det går mye i grøt. Så da blander jeg kanskje 2 ss i grøten eller gir samme mengde som "dessert". Passer på å tilby henne masse vann i løpet av dagen. Hvor gammel er han?
Matildesnusk + lille ups Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Jeg pleier av og til å gi Matilde et halvt glass (kjøpe)svisker til formiddagsmat, i tillegg til noe annet. Da vet jeg at magen hennes ordner seg :-)
Gjest Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 kjøp sånn middel de har på apoteket, det funker..
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 hm....er det "skadelig" å gi for mye sviskemos?? Her går 1 glass ned på høykant. Gutten elsker sviskemos og han får det til dessert. Vil ikke blande det i grøten siden det smaker så søtt. greit å lære gutten at ikke alt skal smake søtt! men de selger ulike midler på apoteket til små barn........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå