cmadelen<3Angelica<3 Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Har skjønt att dette er ett apparat som gjør att man kan høre hjerte lyden til barnet.¨ Men lurte bare på om det er til hjemme bruk? Om det er det hva er ca pris og hvor får man kjøpt det?
Mamma_til_isabella Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Det er til hjemmebruk ja=) Koster ca 250-300 kr inkl frakt på e-bay:) Og funker som bare det
*kleopatra* Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Synes også det høres fristende ut med doppler, men det er vel ikke så bra å utsette babyen for mye unødvendig stråling? har hørt at slike dopplerapparat benytter sterkere ultralydbølger enn vanlig bilde-ultralyd, men er usikker på om dette stemmer. Så er litt skeptisk.... Til tross for at nåværende ultralydforksning ikke indikerer at barnet kan ta skade ved ultralydbruk, har denne teknologien eksistert i såpass kort tid at ingen vet sikkert hvilke seneffekter hyppig bruk av UL gir. Hva sier legene deres?
Mamma_til_isabella Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Det er ikke noe farlig å bruke....er ikke mer stråling en ett ultralydapparat... Jeg har vært hos flere spesialister i dette svangerskapet og alle har sagt at det er bare å bruke hver dag. Babyen tar ingen skade av det i det hele tatt. Hun ene sa det er akkurat som å høre med stetoskop... Å nei,ultralyd gjør ingen skade i svangerskapet i følge Molnar som er Norges fremste i foster diagnostikk.......¨ Om vi skal snakke om farlig er det like farlig å snakke i mobiltelefon som gravid eller gå over en gate med biler
*kleopatra* Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 ok, takk for info! det er så mye tvetydig informasjon ute og går. Tror jeg leste det om UL/doppler i bl. a. boka til gro nylander... Men spørs om jeg ikke går til innkjøp av en slik selv likevel! :-)
Mamma_til_isabella Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 Ja,vet....men det er iallefal ikke farlig!Lyden oppleves bare som svak hellikopterlyd for babyen! Veldig greit å ha til man kan kjenne skikkelige spark=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå