Gå til innhold

angelsound spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skjønt att dette er ett apparat som gjør att man kan høre hjerte lyden til barnet.¨

Men lurte bare på om det er til hjemme bruk?

Om det er det hva er ca pris og hvor får man kjøpt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er til hjemmebruk ja=)

Koster ca 250-300 kr inkl frakt på e-bay:)

Og funker som bare det

Skrevet

Synes også det høres fristende ut med doppler, men det er vel ikke så bra å utsette babyen for mye unødvendig stråling? har hørt at slike dopplerapparat benytter sterkere ultralydbølger enn vanlig bilde-ultralyd, men er usikker på om dette stemmer. Så er litt skeptisk....

Til tross for at nåværende ultralydforksning ikke indikerer at barnet kan ta skade ved ultralydbruk, har denne teknologien eksistert i såpass kort tid at ingen vet sikkert hvilke seneffekter hyppig bruk av UL gir.

Hva sier legene deres?

Skrevet

Det er ikke noe farlig å bruke....er ikke mer stråling en ett ultralydapparat...

Jeg har vært hos flere spesialister i dette svangerskapet og alle har sagt at det er bare å bruke hver dag. Babyen tar ingen skade av det i det hele tatt. Hun ene sa det er akkurat som å høre med stetoskop...

Å nei,ultralyd gjør ingen skade i svangerskapet i følge Molnar som er Norges fremste i foster diagnostikk.......¨

Om vi skal snakke om farlig er det like farlig å snakke i mobiltelefon som gravid eller gå over en gate med biler

Skrevet

ok, takk for info! det er så mye tvetydig informasjon ute og går. Tror jeg leste det om UL/doppler i bl. a. boka til gro nylander... Men spørs om jeg ikke går til innkjøp av en slik selv likevel! :-)

Skrevet

Ja,vet....men det er iallefal ikke farlig!Lyden oppleves bare som svak hellikopterlyd for babyen!

Veldig greit å ha til man kan kjenne skikkelige spark=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...