Gå til innhold

Hva er galt med barnet mitt? ang søvn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har sovet så fint i 2 år. Hele natta, og sovner fint om dagen også. Men nå er hun begynt å våkne to ganger hver eneste natt. Jeg var så vant til at hun alltid sov, så jeg tok henne opp for jeg var sikker på at hun måtte ha vondt. Men nå skjer dette hver natt. Først i 10-11 tiden. Da har jeg pleid å ta henne inn i stua i noen minutter, og så lagt henne igjen, og da sovner hun fint. Så våkner hun igjen ca 5. Tar henne inn i min seng, og hun sovner med en gang. Så jeg tror ikke hun har vondt, tror heller ikke at hun sover for mye, og at det er derfor hun våkner.

Ville dere latt henne ligge å sutre en lang stund? Er ikke intens hyling, men rett og slett sutring og klaging. Gir seg med en gang jeg viser meg, og da gliser hun bredt... Men jeg får så dårlig samvittighet når jeg lar henne ligge og gråte. Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener å huske atbarn pleide å begynne å få mareritt rundt den alderen, så jeg ville kanskje gått inn til henne stryket henne litt over kinnet til hun roer seg litt og så gå ut igjen. Prøve å lage minst mulig styr av dette så hun ikke får en vane for å alltid gjøre det, fordi hun vet at mamma kommer løpende uansett. Jeg ville kanskje latt henne sutre litt så lenge det ikke går over til skriking, heller prøvd å sett det ann litt.

Ellers må jeg si jeg kjenner meg virkelig igjen med dårlig samvittighet og sutring, trur det er en byrde hver mamma har^^

Skrevet

Det høres ut som vesla di har funnet ut hva hun kan gjøre for å få viljen sin :) Hvis hun sutrer/klager vet hun at mamma kommer.

Mitt råd er å bare la henne ligge å sutre/klage.. Det vil gå over til slutt. Det kan ta timer/dager/uker. Så lenge hun ikke viser tegn til å ha det vondt eller er redd, og at hun reagerer slik som hun gjør ( glising) når du kommer inn, så er det ingen grunn til å ta henne opp.. synes jeg da.

Lykke til! Stå på! Ikke gi deg! Så får du nok nattesøvnen tilbake :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...