Gå til innhold

gutt nr 2 eller 3.skuffelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det virker som om mange blir skuffet av å få gutt nr 2 eller 3, at ønsket om jenta eller en av hver er veldig sterkt i vår kultur. men ikke like sterkt ønske om en av hver om en har jente først?

hvorfor er det sliik? er det fordi differensiering er så tydelig i dagens samfunn? jente, rosa, dukker, kjoler versus gutter, biler, herjing, fotball

er trist at det er slik.

vi lager jo kjønnsstereotypier ved å ha slike holdninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må innrømme at jeg ble skuffet med gutt nr. 3. Grunnen til at jeg ville ha et tredje barn, er at jeg alltid har drømt om en liten prinsesse å flette håret til og å kjøpe kjoler til. Men guttene mine ville jeg uansett ikke vært uten, så det var bare den første uka etter ul jeg var litt skuffet... Har forresten ei venninne med 5 jenter. Hun har såå lyst på en gutt.

Skrevet

Jeg har alltid ønsket meg tre gutter. Mulig jeg er rar, men jeg ser ikke for meg meg selv flette hår og kle opp i rosa kjoler og tyll.

Skjønner ikke hvorfor det er så stas med jenter at folk blir skuffa om de får en gutt. Jeg som ønsker meg tre gutter hadde ikke blitt skuffa om nestemann viser seg å være jente. Det er da likefullt mitt eget barn!

Skrevet

jeg venter nå nr 2, og føler helt motsatt.

blir aldeles ikke lei meg over jente, men hadde syntes det var helt greit med en gutt til. er vant med gutt, og tenker da spesielt på stell og slikt.

men ikke minst hadde jeg grua meg til puberteten, for jeg var FÆL da, og jeg ser andre bekjente slite med sine tenårings døtre..

men må jo takle det hvis det skjer, og en jente blir like godt motatt som en gutt, men håper innerst inne på en gutt, selv om det viktigste selvfølgelig er et friskt barn ;)

Skrevet

Jeg har to gutter og venter barn nr tre. Håper egentlig på en gutt til, men vi har fått vite på ul at vi venter en jente. Jeg har litt problemer med å tilpasse meg, og de tingene som går gjennom hodet mitt er negative. Men jeg regner med at dersom det er en jente, så vil det være like naturlig for meg om kort tid. Men det blir nok lite interesser for hår og klær her i huset...

Skrevet

Har to nydelige gutter. Lyst på ett barn til... eller to... Men tiden begynner å bli knapp pga yrkesrettetattføring og sånnt. Og om jeg skulle få en gutt til så er han hjertelig velkommen:o)

Skrevet

aldri!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...