Gå til innhold

Er RS viruset smittsomt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

... og hva er symptomene.

Småtten på 7,5 mnd hoster så stygt. Blir bare værre og værre. MYE slim og hoster til all maten kommer opp!!

Fastlegen er overbooket i dag og henviste til legevakten. Litt redd for gutten....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

RS er smittsomt ja, det er jo derfor det er så kommers omkring det.

Skrevet

Kan man bli smittet av noen som har vært med et barn med RS men ikke fått det selv??

Skrevet

Rs-virus er veldig smittsomt fikk vi beskjed om da jeg var hos barnelegen på mandag. Og man kan jo være "bærer" av viruset uten at man selv blir syk. Ta deg en tur på legevakten - bedre med en tur for mye enn en for lite...

Skrevet

RS er veldig smittsomt ja. Vi har nettopp hatt det i hus. Vi hadde heldigvis ikke verre symptomer enn en forkjølelse hadde gitt. Ville dratt til legevakten ja, siden han er under et år. Da er det ofte verre. Voksne får ofte ikke symptomer i det hele tatt.

Gjest nyttårsløftet
Skrevet

Rs er en relativt vanlig forkjølelse med mye og svært seigt slim. Voksne og større barn merker ikke spesielt mye til det, men de små har så små og trange lufteveier i utgangspunktet at de sliter mye mer med å få opp slimet.

Det er den største grunnen til å unngå å eksponere babyer for forkjølte voksne; vi kan gjerne ha rs uten å vite det.

Skrevet

Hvis du blir lagt inn på sjukehuset med RS-virus så blir du lagt på isolat. Jenta mi hadde det i fjor vår, ho var 2år når det blei påvist. Var hos legen gang på gang uten at dei sa noko anna enn at ho var forkjøla, ho låg på firkrabben og hosta..... Ho fikk viruslungebetendelse og havna på sjukehuset, like før me reiste så sa eg til mannen min at ho pusta som den verste rs ungen. Ho hadde innsøkk rundt ribbeina når ho pusta. Viste ikkje da at ho hadde rs, fikk vita det det 6dagar etter at me hadde vert på sjukehuset........

Det var grunnen til at ho hosta så ille som hadde gjort heile våren.

Heldigvis så har ho ikkje fått astma av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...