lilleღpersille Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Hun er 6mnd i morgen og fikk sin første tann torsdag som var. Hun hadde vært litt urolig på nettene før tannfrembruddet, men ikke mer enn det. Så fredagskvelden får hun feber, har feber lørdag og søndag. Kun opp i 38,6. I går var hun feberfri og i god allmentilstand. Jeg har sett på dette som en relasjon til tannfrembruddet, men i går kveld observerte jeg utslett på magen. Trodde dette kanskje skyldte tørr hud. Men i dag har hun røde prikker i panna og øyelokkene, rygg og mage. Rødprikkete, kan kjenne en anelse forhøyning, men ikke mye. Hadde forresten 2 diarèbleier søndag. Ellers funker magen som normalt. Tann nr to ser jeg som en liten hvit prikk nedi der. Noen som kanskje vet?? Sitter å venter på telefon fra helsestasjonen, men det kan ta tid...
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Det er ikke denne 5 barnesykdommen da. Tror det starter med feber og når den går over komer masse røde prikker...
lilleღpersille Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2009 Ja, det er det eneste jeg kan komme frem til også. Men iflg lommelegen er det mest vanlig i 2-3 års alderen. Kan en liten på 6mnd få det altså?
playground princess Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Jenta mi på 8 mnd hadde også nettopp prikker, akkurat som du forklarer. Begynte i nakken og plutselig var hele ryggen full. Hun hadde ikke feber, men har var litt småforkjølt. Prikkene forsvant over natten etter 2 dager..
lilleღpersille Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2009 Ja, da fikk jeg telefon fra hs. Og hun sier at det er klassiske symptomer på den 4 barnesykdommen, eller 3 dagersfeberen som de kaller det. Hm, å jeg som var sikker på at det var tennene som gjorde dette. Vi har vært i sammen med flere babyer. Men hs sier at det er en ganske uskyldig og harmløs barnesykdom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå