Gå til innhold

Noen som fortsatt trener?


Mama,sunshine-kid og lillesøs

Anbefalte innlegg

Er 32+ 5 og trener 3-5 ganger pr. uke. Sykkel og gule timer i sal(SATS) og noe kondisjon og vekter i studio. Ikke akkurat med voldsom intensitet, men dog. Er plaget med bekkenløsning ved sidebevegelser, så sykkel er egentlig det beste.

Noe flere? Og har du ev. noen tips til gode øvelser til rygg/ mage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg e 32+4 og trener 2-3 ganger per uke på treningssenter. Blir litt step-timer, samt rask gange på tredemølle og på stepmaskin. Skulle gjerne å vært på spinning, men sliter med halebeinet så det blir uaktuelt. Ellers går jeg turer på en times varighet 3-5 dager i uka. Har hørt at man ikke skal trene mage som sit ups i 3.trimester, så det holder jeg meg unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å trene etpar ganger i uken, vannaerobic og aerobic uten hopp.

Går også endel...

Mageøvelser er ikke så bra nå, ikke behagelig heller, men f.eks "planken", heise deg opp på albuene, med strak kropp og stabilisere mage/rygg, eller den diagonalstrekken med et arm og motsatt bein ut når man står på alle fire, den funker fint.

 

Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg trener nesten som før. Jobber som instruktør og har fortsatt mine faste sal timer. Men det er ikke de tyngste kondisjonstimene. Men selvsagt er d jo tyngre. Spesielt styrke. Er jo mer blod som skal transporteres gjennom kroppen og så vokser jo babyen og da:-) Jeg er i uke 31 så mindre enn 9 uker til termin.

 

En kan meg trygghet trene skrå mage helt frem til fødselen men en skal unngå å trene rett mage. Den rette muskelen deler seg jo nå. Det er supert å trene knipeøvelser. En kan jo feks og drive bekkenløft. Ellers kan en jobbe i planke. Det er god trening for både rygg og mage. Ellers viktig å trene ryggstrekker. Ligg på alle 4 og jobb diagonalt annen hver fot/arm.

Jeg er alt for dårlig til å knipe, d burde vi gjøre masse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sykler på ergometersykkel hjemme i stua 30-40 minutter hver dag. Og så svømmer jeg en gang iblant, kanskje et tre ganger i måneden. Syklingen blir jo mer som mosjon, men jeg blir svett og anpusten av det. Kan dessverre ikke gå tur pga. en symfyse som ikke liker å gå. Men sykling er helt topp! Er 32 fullgåtte i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sykler også på ergometersykkel ca 4 ganger i uken. Sliter med bekkenløsning og kan derfor ikke gå tur. Da er syklingen et godt alternativ. Er forresten 31+1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...