Gå til innhold

første kontroll..

en fin gutt og et lite + på cb

Anbefalte innlegg

Skrevet

husker faktisk ikke når jeg var på første kontroll sist??

når planlegger dere første legebesøk for utfylling av helsekort osv??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ringte rett etter helga jeg testet positivt og fikk legetime i uke 6/7 ganske tidlig kanskje men alle prøver ble tatt og helsekortet ble utfyllt. Skal tilbake nå på fredag, da er jeg 10 + 2.

Første legetime kom raskt, raskere enn hva jeg trudde, men kontordama satt meg bare opp(jeg sa hva det handlet om - gravid). Jeg har ikke noen sykdomshistorie eller andre problem som skulle si at jeg trenger tettere oppfølging, men jeg takker ja til det jeg får :) Ekstra trygghet. Første gang jeg er gravid.

Ei veninne til meg i en annen by, fikk ikke første kontroll før uke 11-12 eller noe. Jeg har jo snart vært på to... varierer nok litt.

Så det er bare å ringe å høre.Er det andre gang for deg kan man nok vente litt lengre, men bare hør med legen/legekontoret.

Skrevet

Jeg hadde min første time på mandag,da var jeg 5+1.Varierer ganske mye tror jeg.Jeg bruker en privat klinikk og der får jeg kjapt time,aldri lang ventetid ;)

Skrevet

jeg fant det gamle helsekortet mitt..

var i uke 12 på første svangerskapskontroll hos fastlegen.

deretter uke 16 hos jm, rutine ULi uke 18, så var nesten i uke 24. var frisk som en fisk og trengte ikke noe ekstra. men har gjennom jobb god tilgang på UL og gynekologer, så var vel og så lille nurket et par ganger ekstra. uke 8-9 tror jeg kanskje :) koselig!

har kort ventetid hos fastlegen. kommer nok uansett til å få en UL på jobb om et par uker. regner med at jeg gjør det på samme viset denne gangen!

eneste er vel at jeg må ta kontakt med den populære jordmora mi så jeg er sikker på å få henne. men er litt "redd" for å gjøre det for tidlig.. hvis det skulle gå til H...

Skrevet

Hei:)

Jeg er 6+1 og førstegangs. Ringte legekontoret idag for å bestille time, siden jeg har lest her inne at det er vanlig å få første time rundt uke7-8(ser at mange går tidligere enn dette også). Der sa de at de helst ikke ville ha meg inn før uke 12. Er det vanlig?? ( jeg er i kjempefin form altså, så ingen fare sånn sett) Da skulle jeg få en dobbelttime. De sa også at jeg skulle kontakte nærmeste helsestasjon for å få time hos jordmor etter første legetime. Og at jeg etter første kontroll hos lege i uke 12 skulle få månedlige kontroller hos lege og jordmor annenhver gang. Dette høres jo greit ut..

En annen ting jeg lurer på er når dere søkte etter plass på ønsket sykehus til fødselen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...