HokusPokus&Filiokus Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Syns det har tatt heeelt av her. Denne uka er barna til samboer her på vinterferie. De er 10 og 13 år. De får ikke lov å se på tv hele dagen hjemme hos mora, men det er det den nye mannen hennes som bestemmer. Så fort de kommer hit, sitter de da foran tv`n hele dagen, han på 13 mest, han var ikke ute av sofaen fra han sto opp kl 8.30 til vi spiste middag kl18.00, og da stresset han for å bli ferdig så han kunne se mer, så satt han der til han la seg 22.30! Det er jo helt sykt, men så lenge samboer ikke sier noe på det er det lite jeg får gjort. Det verste er egentlig at dette smitter over på min 5 åring. Han tør ikke forlate stua han heller i tilfelle noen tar plassen hans eller skifter kanal. Og i dag forlangte han å stå opp før 7 for ellers rakk han ikke å stå opp før 13 åringen!! I dag er samboer på jobb. Er det feil av meg å la de se litt tv nå på morran, og så skru den av og nekte dem å se før etter middag feks? Jeg holder ikke ut at de sitter i stua å bruker all energien sin på hoppe å rope å leke i sofaen. Har en liten baby som trenger å sove litt på dagen, men det er ikke særlig lett sånn som de holder på.. Oisann, ble veldig langt dette her, men jeg blir veldig glad hvis noen orker å lese det å komme med tips til hva som er lurt å gjøre! Må få samboer til å forstå at de ikke kan se tv hele dagen!
metaMORfose Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Kjære deg, skru av!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Og selvsagt kan du bestemme at de ikke får se tv hele dagene, selv om det ikke er dine barn. Det er jo ditt hjem også. Men kanskje det er lurt å ha et opplegg klart første gangen du slår av, og ikke slå av midt i et program, men si at når dette programmet er over, så slår vi av. Og ikke gå i fella å spørre "skal vi slå av tv?", men si "nå slår vi av tv når dette programmet er ferdig" og så kan du si at da baker vi boller, eller går ut og aker, eller noe annet. Stå på krava! Du bestemmer!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Barn bestemmer ikke. Lag regler sammen med barna, så føler de seg ikke totalt overkjørt.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Hvordan gikk det videre? Klart du kan bestemme om tvn skal stå på. Ikke sikkert mannen din tenker over det. Eller har lyst til å nekte dem siden de kanskej ikke er så ofte hos dere.?? Har du snakket med han om det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå