Silje og Vaniljebollene Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 En nabo har parkert på tvers på vår min mors tomt, så min mor ikke får parkert. Grunnen til at han gjorde det, var at han ikke gidder å måke hos seg selv. I går ringte pappa politiet, etter at det var nytteløst å be ham flytte seg. Han har nemlig bestemt seg for å stå der til snøen forsvinner. Politiet gav ham en time på å flytte seg, men nå, 12 timer etter, har han fremdeles ikke flyttet seg. Går det an å få den borttauet eller noe? Noen som vet?
It's all about me Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 For en idiot. Ring til de som driver med borttauing, de vet sikkert. Husker ikke hva de heter, men 1881 skryer jo av å vite alt...
meg & to små vampyrer Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Om politiet ga ham en time på å flytte seg, men han ikke gadd... så kan dere nok taue ham bort lovlig.
Mockanin Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Jeg hadde taua han bort gitt. Det er jo helt uhørt å oppføre seg sånn. Desverre finnes det en del dustete mennesker rundt om kring som bare tar seg til rette.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2009 Han er dessverre ikke så samarbeidsvillig til vanlig heller. Men mamma tør ikke å få ham borttauet, siden han kom rett fra fengsel da han flyttet hit. Ikke godt å vite hva slags folk han omgås.. Men vi får vel kanskje prøve politiet en gang til.
Dotten Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 Så lenge han står på deres eiendom og/eller til hinder for andre, kan han fint taues bort. Viking/Falken gjør jobben gladelig. De tjener jo bare penger... Når tauebilen kommer får han nok fart på seg Lykke til!! Tlf Viking: 06000 Tlf Falken: 02222
Dotten Skrevet 18. februar 2009 #7 Skrevet 18. februar 2009 Ikke la dere skremme av at han har sittet inne... Finnes mange grunner for det (og det trenger ikke å være noe "alvorlig"), og det å la han komme unna med slik oppførsel er bare å gi ris til egen bak...! Nei, se å få dusten vekk (i hvert fall bilen hans....), og vis ham at slik oppførsel IKKE aksepteres! Jævla dustefyr altså! Blir så irritert på deres vegne... Grrrrr!
Silje og Vaniljebollene Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. februar 2009 Takk, falken og viking kom vi ikke på å ringe engang...
___ Skrevet 18. februar 2009 #10 Skrevet 18. februar 2009 Dere kan ikke fjerne bilen selv, men dere kan ringe politiet og be dem sørge for å få den fjernet. Gjør dere det selv er dere ansvarilge for alle skader på bilen mm. Når det gjelder hvor det er lov til å parkere så kommer det ann på hva slaks tomt det er og om parkeringen hindrer annen ferdsel. Det er normalt lov å parkere langs en privat vei hvis det fortsatt er plass nok til å passere, men du kan ikke sette bilen slik at det hindrer folk å komme frem. Du kan heller ikke parkere på orivat gårdsplass eller hage, eller jorde for den del.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 18. februar 2009 Det er inne i hagen, så det er ganske sikkert ikke lov til å parkere der. Er normalt plass til 3 biler, men nå er det bare hans som står på tvers. Mamma må parkere ute på veien selv... Han har sittet inne for vold, så det er jo litt skummelt.. Har vært bråk med ham før også, da han beskyldte nabogutten for å ha bulket bilen hans, mens det viste seg at det var hans egen sønn som hadde gjort det. Skikkelig creepy type, altså.
pandabjørn Skrevet 18. februar 2009 #12 Skrevet 18. februar 2009 for en idiot av en nabo morra di har...jeg hadde ringt viking umiddelbart hadde jeg vært dere! på fredag så hadde naboen besøk av en del biler og en av bilene parkerte slik at ikke min mann kom inn med bilen sin! han satte bilen mitt i veien ( det er oss og naboen som bor innerst) og da kom de pluslig ut alle mann for der sto de på kryss og tvers...de burda da se hvor de parkerer synes jeg...hvis dette gjentar seg så kommer jeg til å gi beskjed til naboen at de får finne en annen plass...det er noen som nesten må parkere inni huset har jeg på følelsen av...folk er så forbanna late!
mamarama og lille banan Skrevet 18. februar 2009 #13 Skrevet 18. februar 2009 en kan vel ikke tolerere dårlig oppførsel fordi han har vist seg å være dust før og havnet i fengsel? nei, ikke vær redd ham! han kommer nok ikke til å banke deg. dere forsøkte å spørre ham pent først, og det gikk ikke. jeg hadde med gooood samvittighet ringt politiet igjen, og evt. falken/viking.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå