*toppris* Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 i natt sov min sønn inne ho meg, han er 2,5 år gammel... med bustete hår og bakhodet vendt mot meg fikk jeg se en hvit flekk med 1-1,5cm diameter i bakhodet hans... ekkelt! er ikke hår der... dette har han ikke hatt tidligere,,, selvsagt, hadde slitt vekk hår når han var baby pga låg mye på ryggen, men her er det ikke slitt vekk, alt rundt er fint...det er bare den flekken... noen som vet hva det kan være??
Leon+Ava Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Håret gårjo igjennom flere livssykluser, kanskje han begynner å få litt sterkere hår??? Jeg vet ikke men hvis du er bekymret bør du ringe legen din å høre med han.. Lykke til Sikkert ikke noe å bekymre seg for
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Hei. Det hørtes litt rart ut det der. Ville nok ha sjekket det med en lege.
*toppris* Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2009 sukk.. har søkt litt på nettet idag... og... Alopecia areata Denne betegnelsen betyr omtrent flekkvist hårtap. Dette er en autoimmun sykdom hvor hårsekkene angripes av kroppens eget immunsystem og hårstrået faller ut. Autoimmune sykdommer kommer ofte i flere organer og alopecia er forbundet med autoimmune stoffskiftesykdommer, atopisk eksem og pigmenttap (vitiligo). Hvis plagene begynner før pubertetsalderen eller personene også har atopisk eksem, meget utbredt hårtap eller hårtap i hårfestet er det mindre sjanse for at håret kommer igjen og større sjanse for at sykdommen kan fortsette til et totalt hårtap. ***** sukk, og han er bare 2,5 år!!! og ja, han har atopisk eksem.. faen heller... mindre sjans for at det kommer tilbake, større sjans for totalt hårtap.... og større sjans for at det kommer igjen.. sukksukk... skal til legen i morgen 13.00... men er det dette så er det ingenting å gjøre noe med:( stakkars gullet mitt!! godt at lengden han har nå skjuler det... *sukk*
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 Jeg har en som er 5.5 år nå og han ble født uten hår på en flekk på venstre side ett lite stykke fra tinningen....på syke huset sa de at det kom til å vokse ut i løpet av det første året....men neida det gjorde det ikke og etter som han vokser vokser også flekken uten hår... vi får håpe sønnen din ikke mister nå mere en den flekken
*toppris* Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2009 uff da... ja vet at det ikke er verdens undergang, han er jo frisk osv.. men, kjipt! blir din sønn ertet etc? er vel litt tidlig til slikt kanskje? jeg fik jo sjokk når jeg snudde mg mot han og såg det der.. det første som slo meg var jo kreft, hehe... tåpelige meg;) fikk jo angst... måtte ringmin mor med en gang... (hun kan det meste) hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå