Gå til innhold

Nå trenger jeg litt råd og erfaringer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann på 18 mnd har vært grei å legge, sover hele natten og sovet forsovid ganske lenge på morningene, alt fra 7-9. Han sov tidligere i to timer på dagen( fra 12-14) og det var da ikke noe problem å legge han mellom 19-19.30 tiden.

Men nå i noen mnd har han begynt å våkne innemellom på natten og kan da holde det gående alt fra 15 min til 2 timer, pluss at han nå våkner rundt 6-6.30 hver morning. (vet at det er mange som har det værre enn meg altså). Vi kuttet ned på sovingen hans på dagen til 1,5 time og han legger seg nå klokken 20.00. Jeg synes det begynner å bli ganske sent, eller er det kansje ikke det? Han må opp klokken 7 i ukedagene.

Nå sitter jeg å leser litt om dette med søvn men blir ikke helt klok på det. Er det sånn at søvn avler søvn ennå? Kanjse jeg skulle la han sove i to timer igjen på dagen? Hmm har mye spørsmål nå ja......

Er ikke det at dette er noe sånn kjempe problem, lurte bare på om andre kan fortelle litt hvordan deres barn sover:) Det som er veldig dumt er at han vekker største jenta på 4 år også når han våkner så tidlig, og hun trenger ihvertfall mere søvn. Så det hele ender med at hun er sur og grinette hele dagen.

Blir aldri klok på dette med søvn jeg hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at dette med søvn er veldig opp og ned. Snur fort.

Minste min er 3 år i morgen, og han har pleid å legge seg kl. 20.00. Da har han virket passe trøtt liksom.

Han har alltid vert veldig urolig om natten. Da han var yngre var det liksom greit, men nå har det vert ganske slitsomt. Derfor begynte vi å legge han rundt 19.00. Og det har gått supert. Sover like lenge om morgenen, og hele natten... Så jeg tror søvn avler søvn.

Skrevet

Takk for svaret. Mhm tror kanjse vi skal prøve å legge han tidligere igjen og la han sove i to timer, så får vi prøve det en stund og se om det hjelper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...