Gå til innhold

Ofte vondt øverst i magen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det farlig?? Hva kommer det av? Siden jeg ble gravid, så har jeg hatt veldig treg mage. Er det derfor jeg får vondt i magen min??

Håper noen kan svare meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, på deg:)

Det kan være derfor ja, treg mage er jo helt normalt og alt blir jo trykt litt oppover og det kan jo være ubehagelig.

Håper det går over etterhvert:)

Klemm

Skrevet

Det kan også være urinveisinfeksjon! For det hadde jeg, og jeg skjønte ikke hvorfor jeg liksom skulle ha vondt øverst i magen og ikke ha noen andre symptoner, men det er fordi at man kunne få det når man var gravid. Send inn en urinprøve så kan legen skjekke det opp:)

Skrevet

Takk for svar! Er bare 2 uker side jeg var hos legen, og da var urinprøven min helt fin. Skal til jordmor neste uke, så da skal hun sjekke den igjen. Så jeg tror jeg venter til da... Jeg har jo hatt vondt i magen omtrent helt ifra begynnelsen...

Det ordner seg nok! :)

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men smerter øverst i magen kan være et tegn på svangerskapsforgiftning. Ikke så sannsynlig for deg kanskje hvis det har vært sånn helt fra starten av. Og siden urinprøver og sikkert også blodtrykket ditt har vært bra på tidligere kontroller så er det vel lite sannsynlig, men verdt å nevne for lege/jordmor uansett kanskje?

Skrevet

Det kan være mye som gjør til det. Det kan komme av at du er treg i magen, som også kan føre til luftsmerter.

Skrevet

jeg har også hatt ofte vondt øverst i magen...noe er nok luft, men jeg har også erfart at det kan være mye magesyre som ikke kommer opp, men som ligger overst der og verker...ofte syns jeg hvertfall det hjelper med syrenøytraliserende..fikk tips om det her inne tidligere;-)

nå har jeg en litt trøblete mage i utgangspunktet, så her skal det ikke så mye til før magen sier ifra;-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...