Gå til innhold

dere som har både halvsøsken og hele søsken

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser dere på halvsøsken som like nære som hele søsken? både halvsøsken dere har bodd med og halvsøsken dere har hatt mindre kontakt med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, gjør faktisk ikke det. Men tror det kommer av ar de er endel yngre enn meg. Føler meg mer som tante enn søster....

Skrevet

nei, men det går like mye på personlighet og alder som på halvsøsken eller ikke ;)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Nei, de er ikke like nære. Men det kommer ganske enkelt av at det er stor aldersforskjell, jeg har kun bodd noen år sammen med noen av dem - og at vi mer får det tante-forholdet.

Skrevet

Har bodd med min halvbror hele livet. Ser akkurat likt på ham som mine skikkelige søsken.

Skrevet

Føler meg mer som en tante for min halvsøster. Trolig pga aldersforskjellen. Jeg var 13 år når hun ble født. Hentet henne i barnehagen etter skolen de to dagene mamma jobbet, ga henne mat, trillet henne, badet henne, tok kveldstellet ( Jeg gjorde det frivillig) . Flyttet hjemmefra når jeg var 16, så har egentlig bodd med henne i kun 3 år..

Men allikevell så føler jeg et ekstra bånd til henne. Får mer i gave til bursdag/jul enn hva de 2 helsøskene mine får ( de gir også henne mer).. Har daglig kontakt med henne og hun kommer ofte på besøk.. Sønnen min på 18 mnd elsker å være med henne!! De er som erteris når de er sammen :)

Skrevet

Nei, gjør ikke det, men ser likt på halv og helsøsken som jeg har bodd sammen med. søsteren min kunne ikke vært "nærmere" om vi hadde hatt samme far

Skrevet

jeg har både ste,halv og helsøsken, jeg ser på de som mine søsken alle sammen. selv om noen bodde her og noen bodde der. men vi har vokst opp sammen og jeg er like gla i dem alle sammen.

Skrevet

Jeg er den eneste som har samme mor og far. Bodde sammen med mor og pappa(stefar siden mor var tre mnd på vei meg meg) og de hadde tre barn i lag. Føler at de er mest søsken for meg. Pappa hadde to barn fra tidligere, kaller de søsken men føles ikke helt slik. Far har to barn, men ingen kontakt med de annet en gang i blant.

Hvorfor regnes de med samme far som hel, når flesteparten bor hos mor? Gammel tradisjon som henger igjen...

Skrevet

Jeg føler at de halvsøskene med samme mor er mer "søsken" enn de som kun har samme far. Vet ikke helt hvorfor men da har man ligget i samme magen. nei jeg vet ikke, men har alltid følt det sånn. Sambo tenker likt.

Skrevet

Tror ofte at du har rett, men tror det kommer av at det er flest mødre som har hovedomsorgen. Barn med samme mamma vokser gjerne opp sammen. I tillegg så er det ofte slik at barna er mest knyttet til mor og mor er ofte mer en familieperson som familien ofte samles rundt. Far har ofte ikke den samme rollen. Tror man ser det samme ved at barn ofte er tettere knyttet til mormor enn farmor og tanter, onkler, kusiner og fetre på morssiden kjenner barnet best selv om mor og far er sammen.

Skrevet

Har ikke helsøsken, men jeg har 7 halvsøsken, og jeg ser på de som helsøsken. Jeg sier også pappa til stefaren min.

Skrevet

Ja så absolutt.. Har 3 halvsøsken og 2 hel.. Bodd med den ene halvsøstra mi, og ser på henne som min fulle biologiske søster :) Har forøvrig 2 som jeg ikke bodde med, og de er meer som halvsøsken for meg ja. Har ikke så mye kontakt med de..

Skrevet

så for de fleste kommer det mest an på hvem man har bodd sammen med for hvem man føler mest tilhørighet med? er det en slutning man kan dra her?

Skrevet

Her har det gått på personlighet. Har to hele brødre som nesten hater hverandre, mens to halvbrødre som elsker hverandre.

Skrevet

Jeg har tre halvsøsken, å en "ekte".

Han ene halvbroren min er jeg ikke så nær, men dette er fordi jeg ser han kjempesjeldent! Blir vel hvert 3-4 år, å da er det "ofte". Ellers så snakker jeg ikke med han noe særlig.

De to andre har jeg kjempegod kontakt med. drar ofte på besøk til hun elste å har hun yngste på besøk mange ganger i uken, Kommer hit ofte etter skolen ol.

Nesten sånn at jeg har mer kontakt med mine to halvsøstre enn min ekte bror egentlig, men det er også fordi han er 18 år å har sine egne interesser. Å de innebærer ikke middagsbesøk hos søster å nevø:P

Skrevet

Jeg har en halvsøster og en helsøster, men ser på dem begge som mine søstre. Er like glad i begge to. På noen områder er jeg mer lik den ene, og på andre områder er jeg mer lik den andre. Men omtaler henne ikke som "halvsøster", for i hjertet mitt er hun en helsøster!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...