Gå til innhold

Kan noen her gi meg råd / tips ?? Ang. lån...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en alenemor på 20 år, har en nydelig liten sønn på 7 mnd :) Har leilighet, og bor et par timer unna mine foreldre. Klarer meg selv, og er selvstendig. Det jeg får i mnd er OS, bidragsforskudd, barnetrygd*2, småbarnstilegg og fra husbanken. Ca 16000-17000,- i mnd.

MEN har ikke førerkortet. Det går jo helt ok uten, klarer fint å trille på butikken - ned til byen - til vennene mine osv. Men føler snart at jeg trenger førerkortet, når jeg skal ut i jobb / eller skole. Når Lille Gutt begynner i barnehagen. OSV. Gjør jo hverdagen mye enklere, og jeg vil jo komme tilbake til den `ekte hverdagen` snart jeg også.

Hvordan er det for meg å dra til Banken for å få et lån til førerkort? Prisen er jo ca 20000,-. Blir jo bare dyrere og dyrere det der.

Kan evt. sosial kontoret gi ut et lån til å ta førerkorte?

(Jeg har foresten FOKUS banke)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke om den inntekten du har gir grunnlag på å få lån, siden det ikke er jobb inntekt.. men kan du ikke spørre noen i familien din om å låne penger? det er jo ikke så veldig mye penger det er snakk om.. ellers så kan sosialen gi lån, men jeg vet ikke om de gir lån til en sånn "luksus" som førerkort, kun nødvendige ting som mat, tak over hodet osv..

Skrevet

Går det ikke an å bruke litt tid på å ta førerkortet, og betale for hver time, da?

Og de kursene en må ta som pakke, og få delt opp betalingen på de?

Det er over 20 år siden jeg tok lappen, så vet ikke helt hva som inngår i opplæringen nå. Har en som snart skal begynne på lappen, så da lærer jeg vel litt om det;)

Skrevet

Har ikke spurt Mamma / Pappa om å låne penger, men tviler på at de vil. Er en del uenigheter. Men det er en helt annen historie.

Joda, det går ann å betale for hver enkelt kjøretime.

Men jeg vil ikke begynne med noe kjøring før jeg VET at jeg har penger nokk til alt sammen. Begynnte i sommer, med kjøretimer. (Høygravid og bak rattet;) Men fant ut etter 4 kjøretimer at jeg ikke hadde råd til noe mer.. =/ Så det ble jo 3000,- bortkastet.

Tenkte jeg skulle dra til banken imorgen. Huff, er jo nesten `flaut` også. Men, det skader vell ikke å spørre.

Skrevet

Reis hit når det blir sommer:http://www.trafikkfagskolen.no/serv05.htm

Tok selv førerkortet her selv om jeg bor i Vestfold, billig ble det også! Vær oppmerksom på at du må ha øvelseskjørt en god del ettersom du i løpet av denne uken skal kjøre opp også! I tillegg må teoriprøven være avlagt!

Ikke var oppkjøringen vanskelig heller og vi kjørte ned til Trondheim for og få øve oss på kryss etc...

Skrevet

du kan nok få lån. men husk det er ikke bare kortet som koster.

å eie en bil er utrolig dyrt!!

hadde jeg ikke bodd 4 km unna sivilisasjonen å hatt 5 barn hadde jeg solgt hele dritten!:)

men å ha et førerkort er jo veldig greit da:))

Skrevet

Oi, så genialt. Har tenkt masse på slike intensiv kurs. Men skal jeg dit en uke kommer det opp en ny problemstilling; Min kjære lille sønn :P

Ja, jeg er klar over at det er dyrt med bil :(

Men hvis jeg skal ha mulighet for å ut i jobb / skole, og få Lille Gutt i BHG så er jeg nesten avhengig av førerkort og bil.

Noen andre mødre her UTEN førerkort?

Hvordan gjør dere det med jobb / skole / BHG?

HI

Foresten; Vi mennesker skulle vært født med vinger!

Hadde vi bare fløyet små-trolla i barnehagen, og fløyet videre til jobben ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...