Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå blir jeg snart en kattenapper. For her går det en katt i hagen, som glatt bryter seg inn hos meg.

Lagt ut annonser på nett, har spurt i nabolaget men ingen kjenner til den.

Men tenk om katten med familie nettopp har flyttet hit og dermed så vet ingen om den?

Jeg har fått beskjed fra Kattens Vern om at jeg kan levere den til dem, men er så redd for at noen små barn vil bli superlei seg om katten deres forsvinner.

Bør jeg henge opp lapper i nabolaget før jeg kattenapper den? Eller skåne den for det forferdelige været og kattenappe den med det samme?

Å kattenappe eller ikke kattenappe, det er spørsmålet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville hengt opp lapper, eller satt inn en liten annonse i en avis.

Jeg opplevde selv dette som lita :) Katten vår var borte store deler av dagen, og det var en bekjent av famlilien som hadde sett annonsen i lokalavisen og syntes ut som det hørtes ut som katten vår. Faren min tenkte det var lurt å rnge og høre, i tilfelle damen trodde den var hjemløs og ga den videre. Og jammen var det gode gamle gråpus :) Han hadde bare funnet seg et hjem nr. 2, hvor han trivdes så godt at han likegjerne kom dit hver dag hehe.

Han fortsatte med det i årevis han, og damen følte vel at han var litt hennes også :)

Så jeg var ihvertfall kjempeglad for at vi fant det ut. Ellers kanskje hun hadde tatt han til seg eller gitt han bort, osv. Greit å være helt sikker :)

Skrevet

Ja, jeg burde jo det, men tenk om den ikke har noe hjem og må gå noen uker ekstra ute? Uff, stakkars...=(

Men heller det enn at lille "Lise" blir lei seg... Og når skal folk begynne å ta halsbånd og merke dyrene sine?! Hmf. Vært noen mindre frustrasjoner for meg da, hehe.

Skrevet

Halsbånd på katter er ikke bra desverre, har reddet flere katter fra å bli kvelt, og sett 4 små søte puser bli avlivet pga halsbånd :(

Har du sjekke om katta er id merket? Det er noe alle katte/hundeeiere bør gjøre

Skrevet

Hvis man bruker riktig type halsbånd, så er det bra. Da mener jeg det halsbåndet med låsen som klikker seg opp ved belastning.

Den har ikke tatoveringer i øret, men jeg skal få låne meg en scanner for å se om den likevel har en chip.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...