Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Vi har vært fornøyd med den offentlige legevakten, men nå med to barn er det ganske vanskelig med den lange ventetiden - og barn blir jo alltid syke om kvelden eller i helgene! Vurderer å melde oss inn på Volvat - er det noen som er medlem og vet om det er kortere ventetid?Er jo ganske dyrt!
Sånn kan det gå Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Er ungene deres virkelig akutt og alvorlig syke så ofte at det er et stort problem? Kan selv telle på en hånd de gangene vi opp igjennom årene har hatt behov for legevakten, og det med 8 barn hvor eldste snart er blitt 18 år.
digger Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Vet ikke helt hvor i landet du bor, men her i Oslo er det hvertfall kortere ventetid hvis en er medlem i Volvat. En annen sak er det at jeg ikke er fornøyd med legene vi har vært hos der, men det er jo mye rart som jobber på den kommunale også da:-) Ville gjort veldig mye for å slippe å dra med barn ned til byn, så ja, medlemskap anbefales likevel:-) Men husk at Volvat ikke er døgnåpent.
Mom2Two Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 Vi bruker bare Volvat med ungene. Har aldri opplevd å måtte vente mer enn 30 min med ungene. Som oftest går det raskere. De har også egen lab., røntgen, spesialister, apotek osv., så når det først haster så er det bare så utrolig praktisk og greit.
storebror og junibaby=) Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 tenkte det samme som deg oktaviastar:)
Mom2Two Skrevet 17. februar 2009 #6 Skrevet 17. februar 2009 Nå skal det sies at ungene er veldig lite syke, eldste har aldri vært til fastlegen sin, minsta èn gang. På Volvat har vi vært når det har vært snakk om ting som hjernerystelse, mulig brukken arm etc., men det er ikke mange gangene totalt det er snakk om. Går der også når det er noe med oss selv. Vi er ikke medlemmer, for vi er der ikke så ofte at jeg tror det ville lønt seg. Men om du vil bli medlem, så tror jeg ungene går gratis på ditt medlemsskap. Står alt om det på nettsiden deres, www.volvat.no
digger Skrevet 17. februar 2009 #7 Skrevet 17. februar 2009 Ville personlig heller betalt 1200 (eller hva det å koster) for en gang da, i motsetning til å dra ned til Storgata.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 17. februar 2009 Ja, vi har faktisk brukt legevakten en del. Vi ringer alltid på forhånd så vi ikke drar unødvendig. Men nå har vi meldt oss inn i Volvat. Datteren vår på 10 uker er på vei til Ullevål med luftveisinfeksjon. Søndag kveld hostet hun så hun kastet opp/fikk nesten ikke puste, så da dro vi, men det var bare en forkjølelse. I kveld ble hun plutselig veldig tett etter å ha blitt bedre igjen. Da dro vi til Volvat. Mannen min meldte oss inn med en gang, for han var så fornøyd. (jeg sitter hjemme med hjertet i halsen og passer storebror. Har selv nesten 39 i feber, så mannen min dro alene siden vi liksom fikk maset barnevakten hit på søndag også...)
Kjukka Skrevet 17. februar 2009 #9 Skrevet 17. februar 2009 Her (altså i Sandnes, Rogaland), så får vi time hos legevakten, så kan det hende om vi er uheldige at vi må vente på legevakten i max. 1 time. Har også Forusakutten i nærheten som er en privateid "legevakt". Har aldri vært der, men hørt veldig mye bra om de. Men vi er fornøyde med legevakten vi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå