Gå til innhold

tror DERE fastrenta snart stiger eller


Anbefalte innlegg

Skrevet

tror dere den holder seg,event blir noe lavere først??

 

vi skal binde den,men er det å tørre å vente eller ikke da...vet vel at den flytende synker litt til(mest sannsynlig) men tør vi vente å se hva som skjer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror den holder seg der den er en stund. men jeg er ikke noe økonom

Skrevet

Vi har vært i kontakt med banken , og i vår bank så er faktisk fast renta lavere enn den flytende for øyeblikket !

Vurderer og binde den , men tror vi venter litt. - Må ha litt is i magen ;-)

Skrevet

ja,vært i møte med banken vi og,men han turte jo ikke råde oss til det ene elelr andre naturlig nok,er jo ikke synske dem helelr*hihi*

 

men 3 års fastrenta er en del lavere enn den nåværende flytende.

5 års ligger litt over,men ikke mye....

men om vi først binder tror jeg kanskje vi ender på 5 år...tipper renta er på d høyeste igjen om 3 år??

 

Skrevet

hva er fastrenta deres på da? om dere binder den for 5 år

Skrevet

4,78,effektiv.....

har vel 4,6 nå i flytende,effektiv

Skrevet

da hadde jeg bundet den. for normalen er jo ca 6 %

 

men jeg er en feiging og liker og vite hva jeg skal betale :-)

Skrevet

ja,er derfor vi vil binde den nå og,pga forutsigbarheten.Vet jo at vi uansett kan tape på det i lengden.,men blir en del tusen om den stiger dit den var eller høyere igjen...så godt å få noen år man kan leve litt utenom:P

Skrevet

Hvor får dere så dårlige renter da? I Nordea fikk vi akkurat 3,7%... Fullfinansiert førstehjemslån. Vi er Fordel+ kunder.

Skrevet

Husk også at dere må inneha lånet i 3 eller 5 år fremover, kjøper dere f.eks ny bolig i løpet av denne tiden blir det beregnet strafferenter fra banken fordi de taper i verste fall penger på at man bryter en fastrenteavtale! Ikke alltid bankene informerer om dette!

Skrevet

Men det er bare om fastrenten synker ytterligere! Stiger den over din rente så får man betalt for å løse ut lånet!

Skrevet

Førstehjemslån har vel generelt lavere rente?

 

Vi blir "straffa" fordi vi har under en million i lån, da får vi høyere rente enn de som har over to millioner i lån. Huset er ca 60% belånt. Vi har ikke førstehjemslån, det er det jo ikke sikkert HI har heller..

 

Og har den siste 0,5% rentesenkinga trådt i kraft for eksisterende kunder? Gidder ikke logge på nettbanken og sjekke nå, men jeg ser at den er satt ned for nye kunder hos DNB Nor...

Skrevet

Expat; Er det 3 eller 5 år da?

Nordea er den den banken som tilbyr lavest rente nå,i følge en slik oversikt jeg så...så det stemmer nok...

men så vidt jeg vet har de ikke kontorer her i nærheten....

 

Ja,men vi har ingen planer om å selge boligen,trives kjempegodt her=)

 

Den siste renteøkningen for eksisterende kunder trer i kraft fra 10 mars.Men det er den som er tatt utg.punkt i her.....

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...