storebror og junibaby=) Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 tror dere den holder seg,event blir noe lavere først?? vi skal binde den,men er det å tørre å vente eller ikke da...vet vel at den flytende synker litt til(mest sannsynlig) men tør vi vente å se hva som skjer??
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 jeg tror den holder seg der den er en stund. men jeg er ikke noe økonom
marinas skatt Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Vi har vært i kontakt med banken , og i vår bank så er faktisk fast renta lavere enn den flytende for øyeblikket ! Vurderer og binde den , men tror vi venter litt. - Må ha litt is i magen ;-)
storebror og junibaby=) Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. februar 2009 ja,vært i møte med banken vi og,men han turte jo ikke råde oss til det ene elelr andre naturlig nok,er jo ikke synske dem helelr*hihi* men 3 års fastrenta er en del lavere enn den nåværende flytende. 5 års ligger litt over,men ikke mye.... men om vi først binder tror jeg kanskje vi ender på 5 år...tipper renta er på d høyeste igjen om 3 år??
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 hva er fastrenta deres på da? om dere binder den for 5 år
storebror og junibaby=) Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2009 4,78,effektiv..... har vel 4,6 nå i flytende,effektiv
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. februar 2009 #7 Skrevet 17. februar 2009 da hadde jeg bundet den. for normalen er jo ca 6 % men jeg er en feiging og liker og vite hva jeg skal betale :-)
storebror og junibaby=) Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 17. februar 2009 ja,er derfor vi vil binde den nå og,pga forutsigbarheten.Vet jo at vi uansett kan tape på det i lengden.,men blir en del tusen om den stiger dit den var eller høyere igjen...så godt å få noen år man kan leve litt utenom:P
Expat Skrevet 17. februar 2009 #9 Skrevet 17. februar 2009 Hvor får dere så dårlige renter da? I Nordea fikk vi akkurat 3,7%... Fullfinansiert førstehjemslån. Vi er Fordel+ kunder.
1881 Skrevet 17. februar 2009 #10 Skrevet 17. februar 2009 Husk også at dere må inneha lånet i 3 eller 5 år fremover, kjøper dere f.eks ny bolig i løpet av denne tiden blir det beregnet strafferenter fra banken fordi de taper i verste fall penger på at man bryter en fastrenteavtale! Ikke alltid bankene informerer om dette!
Expat Skrevet 17. februar 2009 #11 Skrevet 17. februar 2009 Men det er bare om fastrenten synker ytterligere! Stiger den over din rente så får man betalt for å løse ut lånet!
Ønderkåver Skrevet 18. februar 2009 #12 Skrevet 18. februar 2009 Førstehjemslån har vel generelt lavere rente? Vi blir "straffa" fordi vi har under en million i lån, da får vi høyere rente enn de som har over to millioner i lån. Huset er ca 60% belånt. Vi har ikke førstehjemslån, det er det jo ikke sikkert HI har heller.. Og har den siste 0,5% rentesenkinga trådt i kraft for eksisterende kunder? Gidder ikke logge på nettbanken og sjekke nå, men jeg ser at den er satt ned for nye kunder hos DNB Nor...
storebror og junibaby=) Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 18. februar 2009 Expat; Er det 3 eller 5 år da? Nordea er den den banken som tilbyr lavest rente nå,i følge en slik oversikt jeg så...så det stemmer nok... men så vidt jeg vet har de ikke kontorer her i nærheten.... Ja,men vi har ingen planer om å selge boligen,trives kjempegodt her=) Den siste renteøkningen for eksisterende kunder trer i kraft fra 10 mars.Men det er den som er tatt utg.punkt i her.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå