septbaby09 Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Alle dere som har vært på ultralyd så tidlig som uke 7 og 8 å sånn, hvorfor har dere det? Er det noe dere har valgt selv, og dermed bet selv. Legen min sa det uansett ikke var noe poeng før etter uke 12. Men vil jo gjerne få bekreftet hjertelyd! Har bare vært hos lege til nå, kun tatt enkle blodprøver som bls etc. ikke hiv å sånn ennå. Å skal til jordmor i uke 13, er i min uke 10 nå, høres ut som alle andre får tett oppfølging, og jeg har en sløv lege evt, he he!!?? Hvordan regnes svangersskapspengene ut hos nav? Håper på svar, hilsen meg:)
maizi Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Det er ikke vanlig med ul tidlig i savngerskapet når det ikke er medisinske grunner til det (komplikasjoner tidligere svangerskap, alder hos mor, blødninger, smerter). Mange velger likevel å ta ul på privatklinikk og betale selv. Svangerskapspengene regnes ut av månedslønnen din. Har du fast lønn hver måned er det dette de regner ut fra, har du derimot variabel lønn vil de se på de siste månedene og ta et gjennomsnitt slik at det blir mest mulig rettferdig. Dersom du er usikker så hør med arbeidsgiver eller kontakt nav. Lykke til med svangerskapet!!
septbaby09 Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2009 Takk for svar.) mange spørsmål man stiller seg første gangen, spesielt før samtaler med jordmor. Så lurer på en ting til, hadde siste mens første dag lørdag 13 des, vil ikke det da tilsi at jeg er 10+3?? Siden ingen har gitt meg en termindato må jeg finne ut av det selv, selv om noen vet, gi meg gjerne en bekreftelse på at det er rett:) Takker igjen for svar:)
hirly Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Hei! Jeg vil nok heller tippe at du er 9 uker og 4 dager på vei.. (i følge terminkalkulatoren på www.babyverden.no) Men er litt forvirrende for når du logger inn her så står jo 10-tallet og blinker mot deg.. (gjør ihvertfall det for meg, jeg er 9 uker og 6 dager på vei).
Babydarling,og-Noah2010 Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 Hei,jeg hadde en innvendig Ul på min første time hos legen(ca5uker på vei).Jeg bruker en privat klinikk og fikk time hos gynekolog som første konsultasjon. Hun tok en Ul for å bekrefte graviditeten og for at jeg skulle få se hvordan det sto til.Skal ha en ny time om ca 3uker for å sjekke hjertelyd o.l før hun sender rekvisisjon til UL på sykehuset,også for at hun skulle se om alt var normalt ved ca 8 uker. Tok også alt av prøver på denne første timen. Hos fastlegen så er jo alle konsultasjonene "gratis" og jeg har lest at man må betale ekstra dersom man ønker en tidlig UL. Håper det hjalp noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå