Gå til innhold

Ultralyd i dag :) 4,3 cm og ca uke 12-13, kan det stemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ul og fikk se en herlig liten sprellende krabat. Legen sa med en gang før hun i det hele tatt fikk målt den at den var ca 12-13 uker og etterpå målte hun den til ca 4,3 cm. Hun sa jo at det var litt usikkert, men hun var temmelig sikker. Men på babyverden står det at CRL: 41-52 mm (babyens størrelse) er i uke 11...

Uansett var det herlig å se!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min var 4,3 cm og var litt over 11 uker , det er ganske vanlig trur jeg.

Legen min var iallefal veldig fornøyd.

Skrevet

Nja, jeg ville sagt litt kortere. Jeg var til UL i uke 11 (10+5) og da var knøttet 4,2 cm. Var på nytt i uke 14 (13+5) og da var han blitt hele 8,8 cm CRL. Stemte helt overens med antall uker fikk jeg vite, men har merket at de bruker mye større mål her inne enn de jeg får oppgitt på UL.

Skrevet

Jeg vil også tro at du har kommet litt kortere. Jeg var på ul idag og da ble det målt to ganger 5.6 og 6.2 hvis jeg ikke husker helt feil og da fikk jeg beskjed om at jeg enten var 12+2 eller 12+4.

Skrevet

jeg var på ul i hva jeg trodde var min uke 13,da målte de baby til å være ca 5.5,og jeg ble satt en uke tilbake,men på ordinær ul ble jeg satt frrem igjen. så de vokser i litt røkk og napp de lille luringene i magen=)

ikke lett å måle de eksakt heller,da de er så små!

Skrevet

Jeg var på Ul i uke 13. Da var hele fosteret 9 cm. Legen sa at jeg var lengre på vei, men skulle ikke justere før en senere , på den ordinære UL.

Da jeg kom dit var jeg i følge mens termin ca 19 uker, og ble bare satt frem 4 dager. Fosteret hadde på en måte "jevnet " seg ut.

Fostrene vokser veldig forskjellig til å begynne med, men det er etter uke 16-17 de vokser mer likedanne. Derfor skal en ikke få ordentlig termin før etter det, da tidligere terminer kan være missvisende.

Skrevet

Ja ja, jeg skal jo på ordinær om ca 6 uker så da får jeg nok riktigere termin uansett :)

Skrevet

Jeg var på UL i uke 13 og hadde da et mål på 6,5 cm så det høres riktig ut for meg. de vokser jo fryktelig fort de ukene som kommer nå:) Hadde samme mål med førstemann også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...