Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Fikk høre en glose i dag om at datteren min må slanke seg. Har noen venner som er veldig opptatt av hvor mye datteren min spiser hele tiden. Barna deres er visst "så" flinke til å spise sunt og har faste spisetider om dagen.Går akkurat etter klokka. Ikke får dem lov til å spise for mye heller, for da kan dem bli for tykke. Jeg blir så lei av dette. Jenta mi er veldig glad i mat, men jeg syntes ikke hun er noe for stor. Hun er 13 mnd og veide 8960g var 76 cm når hun var et år. Jeg syntes selv at småbarn er skjønne når dem er litt gode og runde.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Om jenten din er stor, så er min gutt diiiiiiger ) Han var 12,6kg og 86 lang på 1års kontrollen. (Var 13 mnd da) Han er ikke tjukk hellr, lang og slank Ikke bry deg om hva andre sier, så lenge jenten din er fornøyd så er alt bra
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Vet du, BARN skal få spise så mye de vil, så lenge kostholdet er normalt. (og med normalt så mener jeg faktisk at kaker, søtsaker, saft og slike ting også finnes der, og smør, margarin, osv. i tillegg til grønnsaker, variasjon, mat som lages fra bunnen etc) Og dersom ditt barn er stort er min jente enda større, en liten kjempe faktisk... Hun er snart 9 mnd og veier 9,6 kg og er 77 cm lang. Storesøsteren har alltid vært pitteliten og nett og veide på samme alder knappe 7 kg og var 67 cm.
Gjest Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 Prøv å ikke bry deg. Er man for opptatt av mat og sunnhet og at (små) barn ikke skal bli tykke, kan man lett gi dem en spiseforstyrrelse med på kjøpet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå