Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det når dere drar ut en kveld uten babyen?

Jeg tenkte å endelig ta steget etter 3mnd. Men har litt tanker rundt dette med pumpinga. (Er nok overhysterisk redd for å få enda mer melk enn det jeg allerede har.)

Pumper dere før dere drar ut? Og må dere pumpe dere noe iløpet av kvelden? Evt. når dere kommer hjem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

jeg er en av de "dårlige" mammaene her inne som drar fra barnet nå og da;) hehe

jeg pumper meg fast hver kveld etter at lillegutt har lagt seg. Noe bruker jeg dagen etter i grøt, resten fryser jeg ned.

De gangene jeg har gått ut for å spise middag med venninner så pumper jeg ikke, har tatt med pumpe 2 ganger ut, brukte det kun den ene gangen og skjønte egentlig at jeg skulle ikke være borte så lenge at det var nødvendig. Pumper heller når jeg kommer hjem. Man får heller tåle å ha litt store pupper i noen timer;)

Tips er jo å amme som det aller siste du gjør før du drar, funker fint for meg:) Men ta med pumpen for sikkerhets skyld, iallefall første gangen, så slipper du å være nervøs for evt brystspreng. Så kjenner du hvordan det blir.

Kos deg masse ute:)

Skrevet

Vår snuppe tar flaske og mme, så her gir vi erstatning de kveldene jeg ikke er hjemme. Om jeg pumper meg avhenger av hvor lenge jeg skal være borte. Normalt gir jeg før jeg drar hjemmefra, og så pumper jeg eller gir henne mat når jeg kommer hjem - jeg kan fint gå 8-9 timer uten å pumpe meg, det er jo så lenge det går mellom matingen etter leggetid på kvelden, uansett...

Skrevet

Her har pappaen gitt mme når jeg er borte (dvs har hendt én gang så langt, men skal jo bli flere :P). Jeg tar da med pumpa for å pumpe ut litt spreng i løpet av kvelden.

Skrevet

de jeg har gjort er å pumpe fks en flaske hver kveld og fryst ned, til det er nok for en utekveld + dagen etterpå.

men hvis du ikke vil pumpe, kan du en gang før du går ut lage mme til babyen og gi det fra flaske. hvis babyen drikker dette så kan jo bare pappaen gi mme til babyen fra flaske mens du er borte:)

Skrevet

Jeg pumper også en gang hver kveld. Er borte en hel kveld en gang i uken å da er det bare å ta opp fra fryseren dagen før. Kjempegreit! Kunne helt sikkert bare ha gitt henne mme (hvis hun ville ha det), men d går så greit å pumpe så da er ikke det noe problem :)

Skrevet

Ja, skal prøve meg nå. God ide med å amme som det siste jeg gjør før jeg drar ut (så får avtalen evt. bare forskyves litt), og så pumpe av andre puppen han ikke spiser av. Tar med meg pumpa for sikkerhets skyld som dere sier..

Skrevet

Jeg har ikke giddet å dra med meg pumpa. Har tatt med meg et par brødposer (sånne gjennomsiktige som jeg har ALT i). Ved behov har jeg gått inn på badet/do og håndmelket meg. Tredd posen oppå puppen liksom. Har håndmelka til jeg har fått bort sprengen, ikke noe mer enn det. Tar for meg kortere tid å håndmelke enn å drive å pumpe meg, og med pose rundt puppen, slipper jeg å sikte på noe. Kaster bare posen etterpå.

Skrevet

Den der handmelkinga har jeg aldri fått teken på, men har ikke akkurat trent så mye heller da. Synes det er ubehagelig på sprengte bryster. Men har jo den der sprayen, og det åpner jo slusene kjempebra, gjør det sikkert lettere å handmelke. Skal prøve uten først, og så med. Ja, for det er jo litt styr å dra med seg en elektrisk dobbelpumpe og liksom skal rigge seg til på besøk eller ute på "byen". Lurt med pose, blir jo bare gris ellers..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...