Gå til innhold

Noen som har barna i steinerskolens barnehager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer mottas med takk! Jeg gikk selv i det da jeg var liten, og det hele fremstår som en fantastisk eventyrverden, men jeg har fått på øret at det ikke er akkurat som det var...så da lurer jeg på om noen kan dele erfaringer? Vil så gjerne at sønnen min skal få oppleve det dersom det er like originalt og stemningsfullt som det var før i tiden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du leter etter orlginalt og stemngsfullt, så vil jeg absolutt si at du fremdeles finner det i Steinerbhg. Hadde datteren min der i fjor, og hun tok med seg noen fine verdier derfra. På den annen side kan jeg skrive et langt innlegg om ulempene jeg syntes bhg hadde.

Skrevet

Vil gjerne også høre litt om ulempene er du snill?

Skrevet

Skriv gjerne om ulempene - er selvsagt ikke bare originalitet og det stemningsfulle som teller..

Skrevet

Tja, har ikke lyst til og henge de ut, for de er utrolig snille og gode mennesker. har aldri mott mer tvers gjennom gode mennesker enn de som jobbet i min datters bhg.

De hadde en utrolig fin og bedagelig ro over hele bhg. Og det er jo positivt. Men, på den annen side synes jeg ofte man savnet latter, skrik, hyl og gråt. Det horer liksom en bhg til. Det ble liksom litt dystert.

De er veldig kreative. Lager mye med hendene. Bygger. baker. Bruker mye av naturen til og lage ting. Men..dukker uten ansikter fordi man skal bruke fantasien..? Ofte sto de bare på et sted og filte en planke m/sandpapir, spikket en trebit, sildret sand gjennom hendene...det ble liksom litt apatisk nesten.

Philosophien sier at barn skal lære gjennom og se, og ikke gjennom og bli fortalt. Det er dermed veldig lite dialog mellom l0rere og barn. De griper heller ikke inn i situasjoner som evt. oppst9r mellom barn om det er gråt, krangel osv. med mindre det er absolutt nodvendig.

Skrevet

Ok, skrev et langt svar på dette men det ble borte...gidder ikke skrive på nytt :) Men uansett - takk for interessante synspunkter. Flere??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...