Gå til innhold

Grøt til baby med melkeallergi..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvilken type grøt man gir til barn med melkeallergi? Fra 4 mnd alder. Vet at HIPP og Småfolk sine inneholder melkeprotein og Nestle sin kan inneholde spor av melk, hvilke andre finnes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes et par merker som føres på helsekost, men husker ikke hva de heter!

Skrevet

Hei!

Det finnes en som heter special eller noe i den dur, som er melk og glutenfri, men snuppa her likte ikke den kleimete konsistensen.

Så vi bruker dei det står blandes med morsmelk eller morsmelkerstatning på, dei er uten melk :)

Bruker litt morsmelk hvis jeg har tilovers ellers bruker jeg bare vann, grøten kan da bli litt smakløs men har bare oppi litt sviskemos eller annen fuktmos for smakensskyld :)

(Nestle har ris og maisgrøt 4mnd en fruktgrøt 6mnd og en i 8mnd som er melkefri)

Skrevet

Har 2 stykker med melkeallergi, en 3 åring og lillebror på 6mnd,

Nestle har en som heter Sinlac som er helt melkefri, foruten den skal de nå sluttet å lage de andre grøtene de har som er melkefrie slik som ris/mais og den 8 mnd`ers grøten de har pga omlegging av driften.

Bortsett fra Sinlac gir vi grøtene fra Holle som kan blandes med mm eller mme uten melk. De har flere å velge blant.

Skrevet

Jeg lager havregrøt på vanlig havregryn, men lar den koke ekstra lenge, også bruker jeg stavmikser for at den skal bli finere i konsistensen. Mulig den likevel blir litt grov for en liten en på 4 mnd. Men fra ca. 6 mnd. burde det gå bra. Jeg gir sinlac på dagen, og havregrøt på kvelden.

Skrevet

Ok, takk for gode tips. Denne Sinlac fra Nestle hvor selges dn? På vanlig dagligvare eller spesialforretning?

Skrevet

Vanlig dagligvare selger Sinlac :-)

Skrevet

Vet at Helgø selger den grøten BILLIGST.. Den butikken er jo dyr som regel,men når det gjelder mer spesiell mat er den veldig billig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...