Gå til innhold

Hvordan laget dere bløtkake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hva har dere på? Lager dere sukkerbrød selv, eller kjøper?

*samboeren blir 35 i morgen*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gangen jeg laga bløtekake (som var for ikke mange mnd siden), så kjøpte jeg bunnen..

Sa det til en kollega at jeg skulle lage til bursdagen min som var for en mnd siden, og da fikk jeg streng beskjed om å lage sukkerbrødet selv..

Så jeg fikk oppskrift av ho, og fikk til et knall sukkerbrød =)

Delte den in i tre lag..

Hadde vaniljekrem som jeg tok litt vanlig krem i, revet kokesjokolade og banan inni.. Fått veldig skryt for den kaka, og alle forventer den til hver bursdag =)

Skrevet

Jeg har laget bløtkake en gang i mitt liv, og det var nå i helga :-) Kjøpte bunn på rema som var tørr som fy, men dynka den godt og den ble knallgod. Hadde i favorittfyllet til sambo og meg: Jordbærsyltetøy og banan. Jummy!

Skrevet

Hørtes nydelig ut. Har du det fyllet i begge lagene da?

Pynter med krem, eller?

Jeg er håpløs på kaker - baker alltid i stedet... ;-)

Skrevet

Lager sukkerbrød selv ja, men hvis du velger å kjøpe så kjøp på bakeri, ikke på rimi liksom. Jeg har masse frukt og bær i mellom lagene + kremfløte, og krem på toppen + frukt. Alle elsker bløtkaka mi. ;o)

Skrevet

Oppskrift på sukkerbrød da? :-D

Enig at de fra Rimi ikke er særlig gode...

Skrevet

Ja, har samme fyllet i begge lagene jeg =)

Og krem rundt =)

Veldig enkelt og greit =)

Skrevet

Kjøper. 3 lags. På nederste delen tar jegen boks annanas og fordeler sausen i boksen utover bunnen med en skje (vipper den litt sidelengs slik at det renner gjevnt av), ikke all sausen da, men slik at det blir et tynt lag på endel av bunnen. Så tar jeg på vaniljekrem og neste lag med kake. Oppå denne tar jeg jordbærsyltetøy, og evt jordbær om det er rett sesong, og så krem oppå før siste lag med kake. Deretter krem hele veien rundt og på toppen. Jeg pleier å ha marispanlokk på, men vis du ikke vil ha det kan du jo bare pynte med krem.

Tror folk har veldig ulik smak her på kake. Mange liker sjokoladebiter i, mange fruktcoctail-aktige ingredisenser osv, men jeg synes det blir for mye smak og dilldall, liker det enkelt. Du får ta på det som dere liker :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...