Hufsla Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Har tatt påskeliljene fra i fjor opp fra kjelleren, de spirer godt. Men hvordan vil de egentlig ha det mtp lys, vann eller andre ting? Noen spirer har blitt litt gule:-(
<3 coccinelle Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Tror i hvert fall at hvis de får for lite lys blir de veldig lange og tynne. De strekker seg etter lyset. Ikke så lett å f¨å nok lys nå uten sånn gartnerlys tror jeg. Kan jo søke litt på nettet. Sikkert ikke for varmt heller for da vokser de kanskje for fort i forhold til lyset.
Piri Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Du skulle latt de stå i kjelleren. Gitt dem litt vann og hatt lys på kun om dagen. Da vokser de ikke så fort men få tid å "sette" seg. Så ei uke før påske kunne du tatt de opp og la de få vann og litt gjødsel. Skal du ha de ute? Isåfall; hvorfor tar du de inn da?
Hufsla Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. februar 2009 hmm, kan jeg sette de ned igjen, eller er det for sent? Nei, jeg skal ikke ha de ute, jeg skal ha de på kjøkkenbordet:-)
Hufsla Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2009 har forresten prøvd å søke på nettet, men jeg finner ikke noe som hjelper...
Piri Skrevet 17. februar 2009 #6 Skrevet 17. februar 2009 Sett dem i vinduskarmen. Der er det ikke så varmt. Og ro deg ned med vanningen.
Piri Skrevet 17. februar 2009 #8 Skrevet 17. februar 2009 Garanterer ikke blomstring. Det er jo ikke en naturlig overgang fra en kald mørk kjeller til 20+ i ei lys stue. Men jeg vill prøvd det og begynt å gjødsle forsiktig ei uke eller 2 før påske. Også ville jeg kjøpt nye i tilfelle det ikke gikk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå