Gå til innhold

Er der noen hobbygartnere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt påskeliljene fra i fjor opp fra kjelleren, de spirer godt. Men hvordan vil de egentlig ha det mtp lys, vann eller andre ting? Noen spirer har blitt litt gule:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror i hvert fall at hvis de får for lite lys blir de veldig lange og tynne. De strekker seg etter lyset. Ikke så lett å f¨å nok lys nå uten sånn gartnerlys tror jeg. Kan jo søke litt på nettet. Sikkert ikke for varmt heller for da vokser de kanskje for fort i forhold til lyset.

Skrevet

Du skulle latt de stå i kjelleren. Gitt dem litt vann og hatt lys på kun om dagen. Da vokser de ikke så fort men få tid å "sette" seg. Så ei uke før påske kunne du tatt de opp og la de få vann og litt gjødsel. Skal du ha de ute? Isåfall; hvorfor tar du de inn da?

Skrevet

hmm, kan jeg sette de ned igjen, eller er det for sent? Nei, jeg skal ikke ha de ute, jeg skal ha de på kjøkkenbordet:-)

Skrevet

har forresten prøvd å søke på nettet, men jeg finner ikke noe som hjelper...

Skrevet

Sett dem i vinduskarmen. Der er det ikke så varmt. Og ro deg ned med vanningen.

Skrevet

Garanterer ikke blomstring. Det er jo ikke en naturlig overgang fra en kald mørk kjeller til 20+ i ei lys stue. Men jeg vill prøvd det og begynt å gjødsle forsiktig ei uke eller 2 før påske. Også ville jeg kjøpt nye i tilfelle det ikke gikk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...