pinglo Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Fikk i dag kopi av ett brev som Bergen Kirurgiske Sykehus har sendt til min fastlege.. Kjære kollega. Jeg viser til din henvisning på overnevnte passient. Vi kan ikke behandle denne passienten her hos oss, da dette vil bli et alt for omfattende inngrep for dagkirurgi. Og vi har heller iongen erfaring med denne problemstillingen med avulsjonsfraktur i korsbåndfestet. Hun må henvises til den avdeling der hun har vært behandlet tidligere. Det hele begynte med at jeg knakk kne i påsken i fjord.. Lå på sykehus i 1 uke.. Alt som ble gjort, var at jeg fikk gips på hele foten.. Gikk med gips i 2 uker. Har hatt en del problemer med kne i ettertid. Var til MR med kne i desember. Etter at resultatet kom, så sendte min fastlege brev til BKS. For å finne ut om det var noe som kunne gjøres. Så når jeg fikk dette brevet i dag, så begynner jeg å lure litt.. Når kirurgiske spesialister ikke har vært borti dette før.. Har jeg noe å bekymmre meg for, eller er det ikke noe alvorlig? Fikk ikke snakket med legen min i dag, men han skulle ringe når han fikk tid...
pinglo Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #2 Skrevet 17. februar 2009 Gikk med helgipset for i 2 mnd.. Ikke 2 uker.
gerd Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 Jeg kjenner ikke til dette sykehuset men forstår det slik at de bare driver med dagkirurgi - er det privat da sikkert? Det de da sier er at denne typen skade må opereres på en ortopedisk avdeling. Det er jo ikke en skade som de ser hver dag dette så derfor er det sikkert begrenset hvor mye erfaring de får med dette på et privat sykehus. Ikke vet jeg hva MR viste heller - utover at det er en avulsjonsfraktur der. Jeg vil anta din lege må henvise deg til ortopedisk avdeling på Haukeland så får de se på saken. Om de kan gjøre noe eller ikke kan jeg ikke si noe om..
Vertigo Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 Nå er bare jeg en skarve sykepleier, men jeg ville tro at dette brevet bare rett og slett betyr det som står, at dette er noe som er for omfattende å gjøre med til at det er greit med bare inn og ut igjen som det er på dagkirurgi. Kanskje de f.eks mener at du vil trenge en natt eller to på sykehus i forbindelse med operasjonen. Siden det er noe som er litt større og kanskje også litt spesielt, er det ikke dette de har erfaring med på BKS siden de antagelig driver med "småkirurgi". Avulsjonsfraktur er så vidt jeg vet et brudd hvor en bit av benet har løsnet, hos deg antagelig akkurat i korsbåndfestet. Det du trenger er som de skriver en henvisning til et sted hvor de har innleggelsesmulighet og kompetanse for det du trenger. Om du ikke ønsker tilbake til det sykehuset du ble operert på/ var innlagt ved, så er det fritt sykehusvalg og du kan velge et annet sykehus som utfører operasjonen.
pinglo Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2009 Heisann. Takker for svar. Mangler en bit ja, den er sporløst forsvunnet. Når jeg først ble innlagt i Elverum, så var det snakk om operasjon og at en sene var røke. De ville sende meg i taxi til Haukeland.. (klarte å grine meg til å få ta rutefly til bergen).. Kom til Haukeland, så skulle de operere..sy med nål og trå og "spikre/sveise" fast den senen som var røke.. Men så kom de frem til at det var godt nok å gipse foten. En bit var forsvunnet i "bæreleddet"?, og den finner de ikke igjen noen steder.. en trekant på ca 1-2 cm. Er i full jobb nå, vært det siden i Juli. Men blir en smule nyskjerrig og irritert, når høyre kne ikke alltid vil lystre meg.. Sånn som når jeg skal gå i trapper, eller sette meg på huk..Det liker rett og slett ikke å bli bøyd, eller å få tyngde på seg. Så jeg får vel bare vente i spenning, å se om fastlegen min, sender meg videre til Haukeland. Har enda ikke fått snakket med han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå