Gå til innhold

Hva er det med dagens foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk melding med hjem en gang på barneskolen. Da måtte jeg forklare for mamma hva jeg hadde gjort, og hun sa at jeg skulle gå til rektor og love at jeg aldri skulle gjøre noe slikt igjen (stakk av fra klassen på tur). Senere har hun sagt at dette var avtalt spill mellom henne og rektor for at jeg skulle lære. Læreren som var med på turen var på nippet til å bli sparket bla. fordi han opptrådte upassende ovenfor eldre jenter. Han hadde ikke tellt over klassen (2. klasse) da de gikk på bussen (en buss som kom ens ærend for å hente oss) og den andre som var med var vikar.

I dag virker det som om foreldre kun fokuserer på hva skolen har gjort feil i en slik situasjon. Ved å opptre slik jeg gjorde (og jeg visste godt hva jeg gjorde), utsatte jeg meg selv for fare. Det hadde ikke trengt å spille noen rolle hva læreren gjorde, hva som helst kunne skjedd. Det viktige var altså at jeg fikk en lærepenge, og det fikk jeg.

Læreren fik til slutt sparken, men ikke pga meg. Som forelder må en jo lære barna sine å passe på seg selv slik at de har et sikkerhetsnett når voksne svikter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...