Chupa chups Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Gutten på 19 mnd har hatt øyekatarr i fire dager nå. Var hos legen, han ga meg resept men han mente at vi skulle drøye medisinering til torsdag, og se om det gikk over av seg selv, fordi det helt sikkert er virusinfeksjon i forbindelse med forkjølelse. Men gutten blir søren meg ikke friskere! Øyene verker fortsatt en del, men ikke noe verre enn før. Han har kagt seg med 40 i feber. Jeg føler at jeg bidrar mer til å få han frisk hvis jeg gir han denne medisinen, men er det bare tull? Skal jeg begynne med medisinen? Tusen takk for svar.....
mamman til to gutter Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Hvis øyekatarren skyldes virus, så blir han ikke raskere bedre med medisinen. Medisinen er en type antibiotika og det hjelper kun mot bakterier. Det er ikke alltid så lett å vite om det skyldes virus eller bakterier, men når mini har hatt øyekatarr, så har jeg blitt klokere av denne artikkelen: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=494752 Mini har ikke vært rød i øynene og det har ikke vært mye puss, så det har helt klart vært pga virus, da ville det uansett ikke hjulpet å dryppe.
Bunnies by night Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Hei! Her hadde lillegutt øyekatarr da han var 10mnd. Siden jeg vet at legene er blitt restriktive med å gi ut resepter(takk og lov) samt at han var forkjølet med feber(regnet med at det var virus), gikk jeg ikke til lege, men katarren ble stadig verre og 3.dagen gikk jeg til legen. Det var en kraftig øyekatarr og legen sa at det var enda godt jeg kom og skrev ut resept til meg, allerede dagen etter var han mye bedre:) Jeg er veldig tilbakeholden når det kommer til antibiotika, men dersom det ikke blir bedre er det jo lurt å ta i bruk resepten. Dersom det ikke blir verre så er det jo bare å vente til torsdag slik legen anbefalte:)
Snupi27 Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 jeg hadde dryppet de.. det er vel ikke så ofte barn får antibiotika.. emilie har fått det for første gang nå (18 mnd) pga øyekatarr.. øyekatarr er jo kjempe vondt da.. spesielt om det er sterkt lys.. husker selv jeg hadde det og gikk med solbriller fordi det var så ubehagelig
Chupa chups Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2009 Tusen takk for svar! Ja, det er fordi han er forkjølet (dvs virus) at legen anbefalte å vente med medisin. Men jeg syns virkelig synd på lillegutt, og det er tydelig at han har det ubehagelig, og imorgen blir femte dagen med dårlig form. Begynner med medisinen imorgen tidlig da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå