1. gang:) og engang til:) Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Hei! Jeg har et lite spm i forhold til magen. Jeg er nå i min 12. uke (11+2) og jeg begynner å få en ganske grei str på magen allerede! I begynnelsen ble den veldig deigete og jeg følte meg tykk. Men nå er det mer definert form på den. Skjønner ikke dette helt, da det er ingen ting som tilsier at jeg skal ha fått mage allerede. Det er jo ikke akkurat noen særlig stor str på hverken livmor eller "baby" enda. Dette er ikke noe jeg bare innbiller meg, men andre har også nevnt for meg at jeg begynner å få mage. Jeg er normalvektig og trener 3-4 ganger i uka, og ikke har jeg spist noe mer enn vanlig heller. Noen andre som vet når magene "egentlig" skal begynne å synes?
*toppris* Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 fikk beskjed hos jm at livmoren begynner å dukke opp fra skambenet mellom uke 10 og 12.... hun målte min når jegvar 10+ og trodde ikke det ville være noe..men der hadde den komt opp 4 cm... på skjemaet for sf mål når man er 12 uker viser det jo at det er komt opp litt, tror det var mellom 10-15 cm eller noe slikt.... (har det ikke foran meg, men husker jeg studerte det der, hehe, pga gleder meg) er svært individuelt når magne begynner å vises... selv har jeg bare est ut, er nr 2 da og mageusklene er bortevekke så det buler ivei;) har kunne sett det et par uker nå.. pga er helt flat til vanlig og har ikke lagt på meg noen andre steder;) så esingen er ikke jevnt fordelt;)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Hei! Dette er så utrolig individuelt =) Jeg er selv ganske liten av vekst, 160 cm høy med normal vekt så magen synes veldig fort på meg!! Første gang kom magen tilsyne når jeg var en 12-13 uker på vei, denne gangen med nr 2 kom magen allerede i uke 6. En kollega av meg er rundt 180 cm høy og hun fikk ikke mage før hun nesten var 5 mnd på vei - så hun har mer mage å "fordele" babyen på...
lillespor Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 jeg er i uke 10 , men lurer på om jeg er lenger siden jeg har fått en liten kulemage.. som du også skriver, först fölte jeg meg litt deigete, men nå er den bare helt hard og rett ut.. er ganske liten og hadde flat mage för , kan ikke gå med trang genser, ser jo ganske gravid ut allerede.. har lurt på når det beg. å synes jeg også, föler at det er litt tidlig liksom.. men skal på privat UL å sjekke neste uke, klarer ikke vente så lenge... 1 gang her og..
Veslemus Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 i begge mine svangerskap har magen komet tidlig og dvs før uke 12. Var hos legen og målte str på livmor da jeg var 8+2. Livmor var godt opp mot navelen og legen mente jeg måtte være minst 10 uker på vei, eller at det kan være tvillinger. Forrige svangerskap ble jeg satt frem og tilbake pga høyt SF mål. Jeg hadde ikke noen stor baby, men mye fostervann.. Jeg er i uke 10 nå og det går ikke å skjule min gravide mage. Jeg er veldig tynn og liten i utgangspunktet. 157 høy og har kort mage. Så dette er veldig individuelt Moro med gravid mage som vokser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå