Gå til innhold

Keisersnitt og trening


helene0: jan09+jun11

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor lenge man bør vente før en begynner å trene etter et keisersnitt?

 

Jeg kjenner det skal bli godt med en ordentlig treningsøkt snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei helene0! :) Artig å se deg her inne. Må vel si takk for sist - overtidstråden var jo fint tidsfordriv de siste dagene før fødsel! :)

 

Leste at du også måtte ta haste-ks. Det er jo en påkjenning på kroppen, så vi bør nok ta det rolig ei stund. Ingen sit-ups de første seks ukene i hvert fall.

 

Jeg har begynt å gå litt turer, men ikke så veldig langt og hardt ennå. Men nå skal det jo sies at jeg fikk infeksjon i såret, det måtte åpnes litt (og ganske store mengder sårvæske fosset ut), såret er fremdeles åpent og væskende - så jeg slipper å kjenne på treningspresset på ei stund. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Artig å høre fra folket i overtidstråden, dere var gode å ha å klage til :)

 

Uff, infeksjon er jo ikke no særlig. Vondt?

Med meg har det heldigvis gått veldig fint. Stripsene begynner å dette av og alt ser fint ut. Prøver å komme meg ut på tur innimellom, men har et bekken som ikke er helt bra heller, så det tar vel uansett litt tid før det er full fres på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte om dette med trening da jeg ble gjort istand før KS, og da sa de at jeg måtte regne med 6-12 uker før jeg kunne begynne å trene magen. Innen den tid er trilleturer helt greitt. Jeg sliter også med bekkenet gfremdeles, men rolig gange hvor jeg bruker barnevogna som støtte går greitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved vaginal fødsel er regelen seks uker, men ved keisersnitt må det minst gå åtte uker, gjerne lengre. Du får høre om dette på seksukerskontrollen, for dette er jo forskjellig for enhver. Når det gjelder magen bør du begynne med milde, stabiliserende øvelser for kjernemusklaturen, og heller vente med hardere øvelser. Du må imidlertid vente til magemusklene har glidd sammen igjen før du trener de! Du kan sjekke dette ved å lene deg forsiktig tilbake - buler det ut midt på magen så er de ikke glidd sammen ennå, og du må IKKE trene de!

 

For øvrig må du vente i tre måneder før du trener noe med støtbelasting, som f.eks. jogging/løping og aerobics.

 

Se for deg en slak oppoverbakke når det gjelder treningen, det tar tid å komme seg tilbake, så ikke stress:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...