Gå til innhold

Hva er det beste alternativet til måling av feber i stumpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 18 mnd blir helt krakilsk bare jeg tar frem termometeret....nå MÅ vi finne en annen løsning:-( Selv om jeg smører det med vaselin og er aldri så forsiktig, så finner hun seg ikke i det.

Øretermometer, panne, smokk......hva er det "beste" mht nøyaktighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øretermometer, eneste som funker her, har også unger som blir krakilske av å bli målt i bakenden..hehe..ikke så rart i grunn, selv om man gjør det aldri så forsiktig.

Skrevet

Om det strides de lærde... her i huset funker øretermometer fint, men dette kan sikkert variere fra unge til unge. Du må nesten bare teste og sammenligne med rektalmåling.

Skrevet

På min jobb(spesialavdeling/akuttmedisin) er alternativet under armen og legge til 0,5 grader.

Vi brukte øretemp tidligere, men gikk bort fra det fordi det var unøyaktig og kunne variere veldig.

Skrevet

Var på apoteket for et par dager siden, og de sa at pannetermomenter er det beste. Koster 349,-

I øret må man visste treffe en blodåre, så kan ofte være veldig unøyaktig.

Klart det er ubehagelig å få den i stumpen. Jeg husker et tilfelle selv fra jeg var bitteliten, og jeg syns det var helt grusomt ubehagelig og fryktelig flaut, så kommer aldri til å gjøre det med mine barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...