Gå til innhold

Hva pakket du med i sykehus bagen??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei på dere jenter.

 

Det jeg lurte litt på er hva skal vi egentlig pakke med i sykehus bagen vi skal ha med på sykehuset ?

Har dere pakket den ennå ?

Evt hva pakket du med da ??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 37+3 idag, og har om ikke pakket den ferdig, hvertfall pakket en del!

Jeg har pakket klær til meg selv (joggebukser, en bukse å reise hjem i, vide t-skjorter, amme-bh+ullinnlegg, undertøy), litt klær til babyen (bodyer, reisedress, luer, sokker, en pysj og en sparkebukse), rent undertøy og t-skjorte til pappa'n, innesko, kamera, bind, helsekortet ligger på toppen av kofferten (tror det er fort gjort å glemme i farta...). Toalettsaker får jeg ikke pakket ferdig før enn vi skal reise, så det er ikke klart enda...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig snart tid for det altså *sjokk og vanntro* ;-)

 

Er 35+6 i dag og har ikke funnet ut hva jeg skal pakke i en gang ;-) Var ei venninne som sa at det faktisk kan bare være 2 uker igjen. Da ble det plutselig veldig nært, så kanskje jeg skal pakke alikevel snart.

 

Har fått en liste av min erfarne søster på området, men i korte trekk så blir det vel noe slikt som dette:

Kosebukse og collegejakke! Vurderer å kjøpe ny for anledningen ;-)

Gravidejeans.

Singlet'er som jeg har bodd i i hele svangerskapet.

Fikk en ammetopp i dag som skal med.

Ekstra ammeBH. Bruker det nå da boobsa har vokst enormt.

Nattbind

Ammeinnlegg

Store gode truser som jeg har fra før som sitter godt

Lepomade

Vannflaske

Musikk

Sminke og toalettsaker

Musikk

Mobillader

Lader til kamera

KAMERA!!!!

Babyklær (et par sparkebukser og bodyer og en tynn ullpysj som jeg kjøpte i dag, samt hentesett i ull og hjemmestrikket babyteppe. ja, og koselammet jeg har kjøpt ;-)

 

Ellers så blir det nok til at mannen må hjemom etter fødsel uansett fordi hunden ikke kan være hjemme alene så lenge. Da kan han ta med ting jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36 uker på vei i dag. Klærne og utstyret til babyen er pakket, ellers har jeg skrevet ned en liste. Men jeg tenker at om en ukes tid skal bagen pakkes i alle fall grovt sett.

 

Har fått et råd av ei venninne; etter fødsel føler man seg ikke så fresh akkurat, så en ny kosedress, eller noen nye klær av et slag kan gjøre underverker! Så jeg har tenkt å kjøpe meg en ny kosedress som jeg skal spare til etter fødselen. Da er jeg klar til å ta i mot nybakte besteforeldre og tanter og onkler! (kanskje)

 

Men generelt tror jeg man tar med seg alt for mye! Vi er jo jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig, begynte å pakke i dag... Er 36 uker med nr 2. Riktignok åtte år siden sist, men noe husker jeg da, og noe har jeg faktisk skrevet ned til meg selv den gang!

Det viktigste som står i dagboka mi fra forrige fødsel er:

Husk ullsokker neste gang!!

Husker at jeg var iskald på beina under pressriene, og det var skikkelig ubehagelig på toppen av alt. Barnepleier stod og masserte føttene mine for å få igang blodsirkulasjonen, så det første jeg skrev i boka var altså at jeg må huske ullsokker denne gangen.

Ellers er jeg enig med dere som kjøper litt nytt tøy å ha på seg etterpå! Det gjorde jeg forrige gang, og følte meg helt fantastisk:-) Det er veldig ok å ikke vralte rundt i sykehusskjorter og engangstruser når det kommer besøk...

 

Det slår meg ellers at vi nok pakker ganske likt! Jenter som vi er... Jada, vi tar sikkert med oss for mye - men heller det enn å bli stående med en nybakt far som skal få beskjed om hvor i klesskapet eller kommoden det du trenger ligger... De blir jo også rimelig omtåket den første tida;-)

 

Lykke til jenter - jeg ønsker dere alle en flott fødselsopplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har pakket ned :

- nokre bukser (gode gjerne joggebukser el lignende.)

- nokre overdeler..( som er lette å amme ti )

- bh ((uten bøyle.. el ammebh vist du har fra før) lønner ikke å kjøpe før fødsel)

- ragger ( lester til barnet er godt å ha får de blir ofte kalde på føttene )

 

så om du pakker hjem reise klær til barnet å tar det med på sykehuset med det samme el om du pakker klærne så mannen slipper å tenke på kva han trenger når han henter, går jo ann. så kan hente veska stå hjemme så han tarden bare med når han henter dere..

 

så ken det vere greit å pakke ned eit skift til mannen vist han skal bli med på fødselen for det kan hende han trenger å skifte etterpå oxo :)

 

eg er no i uke 35.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har pakket mye av det samme ja, men fikk et tips av jordmor og det var å ta med tøfler/innesko, gjerne noen som var lette å vaske "siden det kan komme litt blod og slim og sånt" ifølge jordmor =) hehe, digg!! men ja, sikkert kaldt å tusle rundt barbeint, og ikke digg med digre utevintersko....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse sokker !!! Gjerne ull... (utrolig hvordan man svetter på bena etter fødselen, og da blir man kald...)

Ellers tror jeg alle her har tenkt på det samme!

Lykke til alle sammen!

Hilsen 3.gangs fødende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har ikke pakket bagen enda, men har en formening om hva jeg skal ta med. Er nå i uke 37. Sist gang pakket jeg mens jeg hadde rier hjemme. Det gikk helt greit. Dette skal jeg ta med:

- 2 joggebukser

- 4 t-skjorter

- 4 par sokker

- 4 store truser

- 2 amme-bher

- 1 par sandaler

- 1 innejakke

- 1 kleskift til mannen min

- fotoapparat + lader

- videokamera + lader

- mobiltelefon + lader

- ammeinnlegg

- store bind

- body

- små sokker

- babybukse

- hentesett

- lite ullpledd

- babylue

- helsekortet

- lommeboken

- toalettsaker (NB! shampo+balsam+såpe. Ingenting er så deilig som den første dusjen etter fødselen er ferdig)

 

Det er nå bare 15 mnd siden jeg fødte sist. Dette er det jeg hadde med sist (+ morgenkåpe, men brukte jeg aldri).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hjelp av mor for dette, aner seriøst ikke hva man trenger (førstegangsfødende)

 

truser

sokker

to bukser (lette og behagelige)

tre t-skjorter + en topp

et par tøfler

klær til den nyfødte

toalett saker kommer senere

 

Men jeg tror jeg skal gå gjennom å fjerne noe av det, tror ikke jeg kommer til å bli så skitten på bare 2-3 dager, moren min er bare veldig oppspilt på å bli bestemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...