Gå til innhold

Dagens eksperiment: Slankesuppe ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en slant med "slankesuppe" av en nabo her om dagen. Den så litt mystisk ut, med rødt vann - skummelt... Men den var veeldig god! Jeg har tenkt å be om oppskriften, men jeg fikk lyst til å eksperimentere meg fram :-) Så nå har jeg skrevet opp de grønnsakene jeg gjenkjente i suppeslanten min, kjøpt "en av hver", en pakke gulrøtter, en middels hodekål etc, og fant ut at hvis jeg tok halvparten av alt (unntatt hermetikkboksen, der tok jeg hele) så ble det en stor kjele. Innholdet er som følger:

Hodekål

Gulrøtter

Selleri, inkl bladene hakket

Vårløk

Grønn paprika

En boks hakkede tomater

Delte alt opp, hadde på vann til det dekket grønnsakene, rørte inn boksen med hakkede tomater, og satte til koking. Naboen sa at hennes var ukrydret, og den var kjempegod, så da prøver jeg uten salt eller noe. Planen er nå å spise denne suppen som middag i en uke ( vanlige måltider ellers, og seff ingen godis etc) for å begynne på de 5 kg-ene som irriterer meg. Kunne sikkert tålt å tatt av enda litt mer, men det er akkurat de siste 5 kg som virkelig gjør at jeg føler meg ukomfortabel.

Blir spennende å se om jeg får til suppen så den blir god, nå da! :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mmm hørtes godt ut...

Send de 5 kg til meg og litt suppe takk...:)

Skrevet

heh, 5 kg i posten med en kjele suppe on the way! Men det går helt sikkert fint å lage suppen selv om man ikke skal slanke seg, for det var veeldig godt. Tomatsmaken på grønnsakene gjorde seg veldig!

Skrevet

Hehhe..høres kjent ut! En venninne av meg levde på den slankesuppen en ukes tid, og hun måtte forlate klasserommet pga. luft i magen.. :D Så til slutt gav hun seg helt på det..Hehh...

Men du, jeg kan en annen oppskrift, så kan du jo veksle litt på (om ikke annet så for å redusere gassutslippet..:) ) men denne er ganske sterk, så det er en fordel om du liker sterk mat (er veeeldig bra for forbrenningen!)

Oppskriften lyder som følger:

Skjør kyllingfilet i biter og stek dem med hvitløk og chilli. Kok opp vann og kyllingfond/buljong + litt matfløte. Når det koker hiver du kyllingen oppi + hakket vårløk. Kok et par minutter og smak til med chillikrydder (kan sløyfes, om du synes den er sterk nok) Den er sinnsykt god! Nam nam!

(mengde ingredienser tar jeg litt på feelingen, er avhengig av hvor sterk du vil ha den o.l., så er bare å prøve seg frem) :)

Skrevet

Ingen luft i magen etter igår, glad i kål ellers jeg da, mulig jeg er "immun" mot luft ;-P

Den så god ut den oppskriften der også, men tåler ikke fløte... Kan det byttes ut mot noe annet?

Skrevet

Jeg har ikke forsøkt, men det er så lite man skal ha oppi, så jeg vil tro det spiller liten rolle om du bruker noe annet (kanskje kokosmelk er godt?? Hmmmm...) Den er ihvertfalll min definitive favorittsuppe - men jeg eeelsker sterk mat da! Er jo helt genialt at den er så slankende i tillegg :)

Skrevet

Jeg er også veldig glad i sterk mat, så den må jeg prøve! Tar den neste uke, prøver kokosmelk :-)

Skrevet

Hørtes veldig lik ut Rikshospitalets slankesuppe og den er veldig god :o)

Oppskriften finner du på nett - men jeg ser noen har nudler oppi, men jeg liker den med kun grønnsaker.

Du skal koke det på kyllingbuljong og ha oppi timian tror jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...