SiMaMi Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Vrient å planlegge permisjon og penger altså. Barnefaren har folkeregistrert adresse i en annen bygd og jeg bor her og jobber her og eier en leilighet. Barnefaren vil ikke miste pendlerstatusen sin og vil at jeg skal flytte adressen min til "bygda" og leie ut leiligheten min i de 44 ukene jeg skal ha perm. ved og gjøre det på den måten får han beholde sitt fradrag som pendler og får pappa permen sin som han vil ha. Jeg har termin 14 Juni og har fått fødeplass her,så flytting blir ikke aktuellt før knerten er kommet. også må vi satse på og få leid ut leiligheten med en gang. Da sparer vi HELE 1800 i mnd. (veldig tungt for barnefaren og miste disse) Men man må jo søke barnehageplass så fort knerten har person nummer eller med det samordna opptaket som er i slutten av Mars. Men da bor jo jeg i "bygda" og man har jo ikke krav på barnehageplass uten for den kommunen man bor. og vis vi ikke får Barnehageplass til høsten da, og må forlenge permisjonen min uten lønn til vi har fått barnehageplass da taper man jo fort de 1800 kr man sparte til og begynne med. Barnefaren synes jeg er teit fordi JEG ikke vil flytte til "bygda" slik at han sparer de 1800kr. Er det flere som mener at jeg er teit eller jeg faktisk litt fornuftig? Og er det noen som har forslag til en bedre løsning? kan da ikke være så fælt og registere seg som samboer med meg?? hehe
Mamma Mim Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Hadde ikke flytta jeg nei.. For meg hadde det viktigste vært å ha stabilitet og trygghet rundt fødsel. Trenger ikke mer å tenke på enn det å sette et barn til verden. Og det er mer enn nok å henge fingrene i etter fødsel om man ikke skal flytte og alt det som hører det med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå