Gå til innhold

hvor tidlig kjente dere liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gang kjente jeg liv i uke 16, har siste uka kjent små ilinger i livmoren og lurer på om det kan være fosteret? Er 10 + 3 i dag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjente babyen i ca veke 16 med første. Med andre kjente eg ikkje sikkert liv før i veke 22. Lurte på om kanskje eg kjente ein liten bevegelse i veke 18, men veldig usikker på det. Grunnen var at morkaka låg på framsida (altså mellom babyen og magen). Fekk vite om det på ul, sjølvsagt, så var ikkje bekymra.

I veke 11 er babyen 6,5cm lang og veg 18 gram, eg ser ikkje for meg at noko så lite har musklar nok til å sparke heile veien gjennom magen...

Skrevet

Jeg var 14-15 uker på vei med nr.2 når jeg kjente liv. Det var bare et spark da.

Skrevet

Jeg kjente liv da jeg var 13+2 :D

Kan sikkert være fosteret du kjenner, alle er jo forskjellig bygd og hvor tidlig man kjenner liv kommer ganske mye ann på hvor fosteret ligger i forhold til morkaken o.l.

Skrevet

Jeg kjente liv innimellom fra uke 15, men hver dag fra uke 18-19.

Skrevet

Første gang var jeg i uke 20, andre gang ca uke 12. Da kjente jeg liv hver dag.

Skrevet

Er gravid med nr to nå. Snart 14 fullgåtte uker og begynner så smått å kjene litt liv nå. Men vil liksom ikke innrømme det for omverden enda (har så smått begynt å innrømme at vi venter nr to)

Skrevet

Da jeg venta nr 4 , pekte jeg på magen og sa at babyen lå på en plass og viste det nøyaktige punktet på magen.Gynekologen sjekket og jeg hadde rett, han ble imponert sa at han ikke hørt at en kunne kjenne liv i uke 13. Men ei svensk dame, gynekolog nekta for at en kan kjenne liv før uke 18 i samme svangerskap.

Skrevet

1: uke 12-13

2: uke 12 (morkaken for man mot magen)

3: uke 11

4: uke 13

Dette er første gang jeg har kjent noe med hver av dem da, så har det gjerne gått en stund før neste gang. Jeg er i uke 16 med nr 4 nå og i dag har jeg kjent kjempemasse liv, en periode holdt den lille på å sparke i over 20 min mens jeg sattt og spiste, var veldig koselig :-)

Kan godt være det er babyen du kjenner, men vanskelig å si for andre.

Skrevet

Med førstemann i uke 16/17... og nå med andremann ikke helt sikre spark før i uke 22.. Men nå hadde jeg morkaken foran.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...