arena Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Hei, min sønn er 14 mnd, og kaster leker rundt seg. Fått klager fra nabo pga store ting går bæng i gulvet. Når vi sier nei, smiler han, tror ikke han skjønner det. Er det for tidlig å si nei? Er det vanlig og kaste ting? Når går det over? Skjønner jo han blir forvirret når vi sier nei til å kaste en leke, men ja til å kaste ball.......hmmmm.............
Vertigo Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Tror det kan ha litt med alderen, ja. Men hva med å vise ham hvordan han kan sette ting fint ned? Og fortelle at det kan ødelegge og at det lager stor lyd osv. Jeg er av dem som prøver å spare "nei" til de viktige/farlige situasjonene, og så heller prøve å forklare så langt det går. Hva med å "polstre" gulvet litt med tepper el der han leker, så blir det mindre lyd også? Ellers så synes jeg at naboen må tåle at det høres at det bor folk over h*n også, i alle fall på dagtid.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 vi har samme problemet her.... mini kaster det som kastes kan, og gjerne når han kjeder seg! da går fra rom til rom og kater runst seg det han får tak i! vi har prøvd å få han til å slutte med dette, ved å forklare han hvorfor man ikke må kaste(ting blir ødelagt osv), kommet med forslag på ting man kan gjøre istede for å kaste rundt(legge det på plass) han har fått advarsler, og time out, NEI, fått i oppgave å rydde opp etter seg+ belønning for at han har ryddet.... men han har ikke sluttet med det enda... har holdt på i 2år nå....vi roser han masse når han legger ting fra seg pent(selvom det ikke skjer så ofte) vi får vel bare smøre oss med tålmodighet.... lykke til!
mumtotwo Skrevet 31. mai 2009 #4 Skrevet 31. mai 2009 Enig med Vertigo, ville sagt "heller legger den her", men han er liten )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå