EnJente_m_2Jenter Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 4 februar, på dag 12 etter eggløsning: hcg 22 10 februar, på dag 18 etter eggløsning: hcg 308 11 februar, på dag 19 etter eggløsning: hcg 540 13 februar, på dag 21 etter eggløsning: hcg 840 16 februar, på dag 24 etter eggløsning: hcg 2000 Fikk i dag vite fredagens resultater, tenkte bare å legge den inn her til de som måtte være interesserte. Vært hos fastlegen i dag til første svangerskapskontroll. Hun synes også at tallene ser kjempebra ut. Vi tok enda en hcg-prøve i dag, så er det ultralyd på Ahus på fredag morgen. Gruer meg må jeg innrømme, håper så inderlig inderlig jeg får se et lite hjerte banke ! Sukk... !
Gjest Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Hei Utrolig fint at du la ut disse resultatene for jeg venter svar på en hcg prøve i morgen og jeg er ca 5+1 eller noe sånt så da kan jeg se selv om det er forskjellig og stigningen er det viktigste... Skulle helst ha sovet til uke 12 når man kunne slappet av litt mer...:-) Du kommer sikkert til å se et flott lite foster i morgen:-)
maizi Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Et spørsmål til deg Mikadimoo! Det virker som du kan litt om hcg stigning, så lurer på om du kan svare meg på dette: Har hatt lys brun utflod 4-5 dager nå og har mistet alle gravidsymptomene mine. Har tatt HCG prøver på dag 17 etter el og dag 19 etter el: dag 17: 1785 dag 19: 4269 Er ikke disse skyhøye??? Kan det være sånne individuelle forskjeller? (tror det er meg det er noe galt med altså)
♥Axinija♥ Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 Heia snupp! Fint tall den 13. og da! Og stigningen fra 13. til 16. var jo VELDIG bra!!! Gleder meg til ultralyden på fredag... KLEM
EnJente_m_2Jenter Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2009 Hei igjen dere, ja resultatene og stigningene i og for seg er jo fine, men tallene burde vært litt høyere, håper nå ALT jeg har på at det lille hjertet orker å slå for mamman sin. Det hadde vært helt priceless ! Holder dere så klart informerte, dette er jo helt utrolig nervepirrende og dere kan jo bare tenke dere hvor heftig hjertet mitt banker hver gang jeg ringer for å få resultatene mine =/ Hei du maizi, dine resultater ser jo knallbra ut, kan ikke se NOEN grunn til bekymring hos deg, om du går inn her kan du se en oversikt: http://www.krakle.com/ventenett/hcg.html Normale enbarnssvangerskap Dag Snitt Høy Lav Antall 14 48 119 17 12 15 59 147 17 18 16 95 223 33 23 17 132 429 17 21 18 292 758 70 19 19 303 514 111 23 20 522 1690 135 13 21 1061 4130 324 12 22 1287 3279 185 22 23 2034 4660 506 13 24 2637 10000 540 16 "Høy" viser den høyeste verdien som er funnet hos gruppen med gravide. "Lav" viser den laveste verdien som er funnet hos gruppen med gravide. "Antall" er antallet tester som er tatt den dagen hos gruppen med gravide Tallene er basert på en gruppe med 53 gravide enbarnssvangerskap. Resultatene er ikke 100% pålitelige siden det er variasjoner fra svangerskap til svangerskap og person til person. I tillegg kan de ulike laboratoriene komme frem til ulike resultater. Det som er sikkert er at hCG nivået skal ha en jevn stigning i svangerskapet frem til 8-10 uker - på et maksimum: 50.000-100.000 - for deretter å synke til ca. 20.000 for resten av svangerskapet. Sa dette deg noe ?
maizi Skrevet 17. februar 2009 #6 Skrevet 17. februar 2009 Takk for svar! Jeg ser på listen at hcg skal ca tredobles på to dager og det har det ikke gjort hos meg. I tillegg blør jeg, så er ikke veldig optimistisk... Men tallenen er jo skyhøye, så mulig jeg har flere egg der inne. Hadde to i forrige graviditet, da aboterte jeg det ene i uke 8. Gikk bra med det andre. Skal til ul i dag, håper ihvertfall det er en der!!! Lykke til med deg og ditt svangerskap!!
EnJente_m_2Jenter Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. februar 2009 Glemte å si at høye høye tall ofte kan antyde tvillinger ! Her har du en kalkulator du kan bruke: http://www.justmommies.com/pregnancy/hcgcalculator.shtml Hva sa legene til dine verdier da ? Noen mening må de vel ha hatt ? Mer info: What can a low hCG level mean? A low hCG level can mean any number of things and should be rechecked within 48-72 hours to see how the level is changing. A low hCG level could indicate: -Miscalculation of pregnancy dating -Possible miscarriage or blighted ovum -Ectopic pregnancy What can a high hCG level mean? A high level of hCG can also mean a number of things and should be rechecked within 48-72 hours to evaluate changes in the level. A high hCG level can indicate: -Miscalculation of pregnancy dating -Molar pregnancy -Multiple pregnancy 3 weeks LMP: 5 - 50 mIU/ml 4 weeks LMP: 5 - 426 mIU/ml 5 weeks LMP: 18 - 7,340 mIU/ml 6 weeks LMP: 1,080 - 56,500 mIU/ml 7 - 8 weeks LMP: 7, 650 - 229,000 mIU/ml 9 - 12 weeks LMP: 25,700 - 288,000 mIU/ml 13 - 16 weeks LMP: 13,300 - 254,000 mIU/ml 17 - 24 weeks LMP: 4,060 - 165,400 mIU/ml 25 - 40 weeks LMP: 3,640 - 117,000 mIU/ml Non-pregnant females: <5.0 mIU/ml Postmenopausal females: <9.5 mIU/ml * These numbers are just a GUIDELINE-- every woman’s level of hCG can rise differently. It is not necessarily the level that matters but rather the change in the level.
EnJente_m_2Jenter Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 17. februar 2009 Bra info om Bloghted Ovum (noe de tidlig mente kunne ha hendt meg) http://www.americanpregnancy.org/pregnancycomplications/blightedovum.html Og her står det generelt om hcg, fin side: http://www.americanpregnancy.org/duringpregnancy/hcglevels.html
maizi Skrevet 17. februar 2009 #9 Skrevet 17. februar 2009 Har ikke snakket m legen enda, skal på ul i kveld. Er ca 5+1, vet du hva man kan forvente å se så tidlig?
EnJente_m_2Jenter Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 17. februar 2009 Her er et ultralydbilde fra 5+3 ca http://www.advancedfertility.com/ultraso1.htm
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 17. februar 2009 #11 Skrevet 17. februar 2009 Hei maizi =) Ville bare fortelle at jeg var på utvendig UL når jeg var 4+6, alt så bra ut, men vi så ingen hjerte som banket fordi det var for tidlig... Var også på innvendig UL når jeg var 7+6 - så fremgang, men vanskelig å skille mellom hjerte som slo og livmorens pulseringer... det var fortsatt så innmari lite. Skal tilbake til ny UL om 16 dager!! Har lyst til å be om hcg - målinger før det, men prøver å vente i det lengste... satser liksom på at alt er bra!!! Lykke til i kveld da =)
maizi Skrevet 17. februar 2009 #12 Skrevet 17. februar 2009 Hei Meg og lille Snuppis! Nå har jeg vært på ul, og som du sier det var ikke så mye å se. De så en intrauterin graviditet som var ca 5 uker på vei. Skal ha ny om en uke. Så lenge du ikke blør eller har smerter er vel alt ok?
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 17. februar 2009 #13 Skrevet 17. februar 2009 maizi: hcg skal dobles annenhver dag, og ikke tredobles...så du har jo super stigning... masse lykke til alle dere;-)
bollibompa Skrevet 17. februar 2009 #14 Skrevet 17. februar 2009 Ville bare si at jeg målte hcg på dag 26 etter eggløsning, pga liten blødning og da var den på 3800. jeg syntes det var lite, da hcg var 211 på dag 14. Men, i går var vi på Ul og så et lit hjerte ;-) Var da 6+6. Legen sa til meg at alle hadde sin egen kurve, og at den ikke behøvde dobles hver dag, det viktigste var at den steg.
maizi Skrevet 17. februar 2009 #15 Skrevet 17. februar 2009 Det kan fremdeles bli oktoberbaby! Håper bare blødningen stopper så jeg kam slippe å være så nervøs. Takker for alle trøstende ord og god hjelp fra dere alle. Og beklager at jeg "lånte" tråden dim Mikadimoo. Ha en fin kveld alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå